5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    callewaert

Aankoop Macbook Pro 15,4" retina nog waard?

Hey,
    Ik ben van plan om binnenkort een Macbook Pro te kopen – om dan ook effectief lang te gebruiken. Nu is de MBP al een eind nietmeer geupdate, en vraag ik me af of het wachten op het nieuwe model eigenlijk nodig is. Die gaan wel lang mee zeker? En nu vraag ik me ook af of ik extra geld zou geven voor dat grotere scherm – en of dat wel nodig is.
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    Shmoo

Als je een 15″ MacBook Pro wilt gaan kopen dan zit je al snel over de 2000,- dus dan zou ik sowieso nog een maandje wachten en kijken wat en of er volgende maand een nieuwe generatie komt.

Het is geen 250,- investering waar je 100,- verlies op maakt binnen 6 weken. Dit gaat om serieuze bedragen en als ±45 dagen wachten het resultaat is tussen een 2015 of 2016 computer met ongeveer 15% betere specs dan zou ik wachten.

Bijdrager
    tomc

Bovendien worden de huidige modellen een stuk goedkoper als er nieuwe uitkomen zolang de voorraad strekt.
    Je betaalt ook niet enkel extra geld voor een groter scherm andere voordelen van de 15 inch zijn een quad core i7 processor t.o.v. een dual core i5 in het 13 inch model, 16GB RAM i.p.v 8 en betere grafische voorzieningen. Deze specificaties zijn echt voor professioneel werk waar de specificaties van het 13-inch model meer een compromis zijn tussen mobiliteit en kracht.
    Als je denkt dat je écht kracht nodig hebt en als het extra geld geen probleem is, kies je best voor het 15-inch model.
    Maar wat je ook doet wacht zeker en vast tot de release van de nieuwe MacBooks.

Bijdrager
    Tykoen

Ik zou het zeker even afwachten! Of straks een nieuw model met betere specs, of een ouder model voor een beter prijs! Schermkeuze ligt aan het gebuik, werk je veel met photoshop, lightroom en finalcutpro dan zou ik iedergeval voor een 15 inch. gaan!

Bijdrager
    Spinozo

Het is al best druk aan het worden op de bank maar kom er gewoon gezellig bijzitten. Over een paar weken kunnen we gaan warmlopen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.