13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    apple-moes

aankoop MacBook

heyz,

IK twijfel al enkele maanden om een mac te kopen, mijn voorkeur gaat uit naar de macbook 2.0 ghz met superdrive. T’lijkt mij zo zalig om mobiel te zijn ! Maar ik ben al heel mijn computer-carriere een windowsgebruiker, dus ja tis een beetje raar om zo ineens overt e stappen op apple, maaar ik wil het zeker en vast proberen. Ik ben windows echt beu aant worden, al die verdomde foutmeldingen en vastlopers.
    Tis wel nogal een financiele investering maar ik heb de macbook echt wel nodig zodat ik eindelijk zonder moeite foto’s en de filmpjes van mijn vader’s camera op de pc kan zette.
    Zou ik mijn kans wagen en de macbook kopen?

Wat is jullie advies?

Bijdrager
    Almerrrrr

Allereerst welkom op het forum.

dit is een macforum dus denk dat als je op een antwoord als nee koop geen mac zit te wachten je hier fout bent :P

Dus tuurlijk kopen als je windows zat bent vooral doen verder moet je je even afvragen wat je er allemaal mee wilt gaan doen en op basis daarvan het juiste model kopen.

Bijdrager
    ifeelfine

Welkom op MacOSX.nl!

Ik kan je nu alvast vertellen dat het heerlijk is om mobiel te zijn en dat het twee keer zo fijn is om met een Mac mobiel te zijn. Ik was ook altijd windowsgebruiker, simpelweg omdat ik niet beter wist, maar sinds mijn overstap wil ik niets anders meer dan achter mijn Mac zitten. Het fijne van OS X is dat je er de iLife ’06 suite bij krijgt. Dat betekent dat je met iPhoto je digitale foto-collectie moeiteloos kunt bijhouden en dat je met behulp van iMovie en iDVD de films van de camera van je vader handig kunt monteren, van effecten voorzien en branden.

Als je toch zo’n grote uitgave gaat doen, laat dan meteen in plaats van de standaard 512 MB werkgeheugen, twee keer 512 MB of zelfs twee keer 1024 MB plaatsen. Vooral bij het gebruik van iMovie en iDVD zul je het verschil meteen merken.

Verder kan ik je vertellen dat het systeem erg snel went. Zelfs voor hardcore windows-gebruikers is het niet moeilijk om OS X onder de knie te krijgen. Ik wens je veel succes met je keuze en aankoop!

Bijdrager
    apple-moes

okeey, bedankt voor jullie snelle reacties :)

Bijdrager
    Meek

zeker doen, heb ook een Macbook gekocht en zeker geen spijt hiervan.

Bijdrager
    ifeelfine

Misschien is het goed om nog even tot na maandagavond te wachten voordat je er een bestelt/koopt. Maandagavond om 19 uur (Europese tijd) geeft onze geliefde Apple-baas Steve Jobs een Keynote over de toekomstige producten. Wellicht komen er speedbumpjes voor de MacBook. En die zou je toch niet willen missen.

Bijdrager
    Neproadie

Nog een tip…wil je meer geheugen erin. Doe dit er dan zelf in. Is namelijk goedkoper dan bij apple.

Bijdrager
    Doodle

Zeker goed idee om macbook te kopen, heb de mijne nu +/- 2 mnd naar volle tevredenheid. En ja, ik ook altijd Windows gebruikt ervoor…

Je bent zo mac os x gewend, omdat het nu 1maal goed in elkaar zit. En met de bedoeling die je aangeeft: foto’s etc… daar is ie helemaal geschikt voor…

De mijne verkleurd wel een beetje…

Bijdrager
    ifeelfine

Apple heeft gezegd dat verkleuringen in de MacBooks onder de garantie vallen. Dus op naar de Apple dealer jij!

Bijdrager
    Doodle

Ja, zodra ik weer in Nederland ben ga ik dat ook zeker doen… Maar als ze het alleen vervangen heb ik er binnen een maandje weer last van:(

Bijdrager
    eMacPaddy

Je krijgt er geen spijt van.

Bijdrager
    Niek1986
    ”ifeelfine”

Misschien is het goed om nog even tot na maandagavond te wachten voordat je er een bestelt/koopt. Maandagavond om 19 uur (Europese tijd) geeft onze geliefde Apple-baas Steve Jobs een Keynote over de toekomstige producten. Wellicht komen er speedbumpjes voor de MacBook. En die zou je toch niet willen missen.

Ik heb vanavond nog niks over speedbumpjes gehoord:| Is het nu dan verstandig om morgen een MacBook te bestellen?

:D:D:D

Bijdrager
    Killsalot

Ik plaats deze week gewoon de bestelling voor mijn MacBook…. ik kan niet meer wachten tot dat er weer een speedbumb komt heb dringent weer een nieuwe goedlopende systeem nodig!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.