14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    bertuithaarlem

Aankoop dvd brander

Hallo, ik heb een beetje zitten zoeken naar een dvd brander voor mijn Imac. Deze wil ik extern aansluiten door middel van een firewire kastje. Ik heb het oog op de Pioneer DVR-106. Hoe kom ik te weten of deze brander aan te sluiten is op de mac en in hoeverre het extern aansluiten mogelijk is.

Alvast bedankt en groetjes,

BertuitHaarlem

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Hou vooral XLR8YOURMAC.COM in de gaten. Daarop is een Drive Compatibility Database te vinden die je op dit soort vragen antwoord kan geven. Overigens is het gebruik van een DVD-brander extern af te raden. Je kunt dan geen gebruik maken van iDVD, en dat maakt een DVD-brander niet erg nuttig (behalve voor grote backups via Toast).

Deze link brengt je direct bij de drive database van XLR8YOURMAC:
    http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso

ZO te zien werkt ie uitstekend, maar nogmaals, u kunt beter de ingebouwde drive vervangen. Vervolgens moet u wellicht ook nog de driver van de drive ‘hacken’ zodat branden vanuit iTunes en de Finder ondersteunt wordt.

Bijdrager
    bertuithaarlem

bedankt voor de reactie!
    waarom ik de brander eigenlijk extern wil hebben is eigenlijk, omdat ik bang ben voor overhitting binnen mijn Imac. Ik heb een Imac 400 DV.
    Is de kans op schade binnen de Imac nihil of is hier toch een vrij grote kans voor?

groetjes,
    BertuitHaarlem

Bijdrager
    cabbie

je kunt wel op een externe DVD-fikker fikken met DVD studio pro. Het kan inderdaad niet met iDVD. Overigens zijn er ook aardig wat verhalen over zelf-ingebouwde (i.e. NON factory-installed) DVD branders die moeluk doen met iDVD.

Bijdrager
    Ganymedus

Je hebt gelijk als je zegt dat er dvd-r’s zijn die problemen hebben met idvd. Dit gaat op voor alle dvd-r’s welke niet van dezelfde serie zijn als welke apple hanteerd.
    Echter zijn er genoeg andere programma’s die het werk ook goed doen.

Wel wil ik je er nog eventjes op wijzen, dat als een drive extern compitable is, deze nog niet intern compitable hoeft te zijn. Dus verkijk je daar niet op.

Bijdrager
    macpro

Je schrijft dat je een iMac 400 DV hebt. Dat is een G3 machine.
    Bij mijn weten kan iDVD geen DVD’s branden op G3 machines.

Bijdrager
    bertuithaarlem

Ik heb de pioneer 106 in iedergeval bestelt op hoop van zegen.
    Voor het branden moet toast en DVD studio pro wel voldoende zijn. uit Idvd en Imovie kun je toch images schrijven? Ik heb op deze g3 immers wel Idvd versie 2 aan het werken gekregen, ik laat het wel weten als deze ook kan branden. Het apparaat kan vanaf 30-07 weer geleverd worden, dus ik houdt jullie op de hoogte. Alvast heel erg bedankt aan iedereen die gereageert heeft op mijn topic.

Groetjes,
    BertuitHaarlem

Bijdrager
    hankie

Ik heb zelf een iMac G3 600 Mhz. Ik ben erg benieuwd hoe het jou vergaat met de externe brander. By the way….waar heb je hem besteld? En waarom heb je speciaal voor dat model gekozen?

Hankie

Bijdrager
    macsterretje

Ik dacht trouwens dat er een hack was om DVD’s met een externe DVDbrander te branden met iDVD. > genoemd iDVD no-superdrive-patch

Ik wilde zelf een externe LaCie DVDbrander kopen. Maar ik denk dat ik me tco eerst maar beter ga informeren over hoe compatiebel die is.:?

Bijdrager
    bertuithaarlem

Ik heb voor de 106 gekozen vanwege het zowel – en + branden. Ik zal meer van het – branden gebruik maken. De 105 brand volgens mijn informatie alleen -. De prijs verschilde niet heel erg. Ik keek eerst bij MyCom, daar verschilde het ongeveer 40 euro en stond de 106 voor 239 euro. Hierna heb ik gekeken bij http://www.dvdrshop.nl en hier stond hij voor 202 euro nog wat. Ik heb dit bedrijf benaderd op aanraden van een vriend, hij heeft via deze winkel een brander gekocht en zeer goede ervaringen ermee gehad. Ook lege dvds zijn bij deze winkel vrij goedkoop. Van dit model heb ik vrij goede recensies gelezen en bleek op dit moment een van de betere branders te zijn. Daarom heb ik eigenlijk voor deze brander gekozen.

Groetjes,
    BertuitHaarlem

Bijdrager
    bertuithaarlem

Bijdrager
    hans dorsman

En bouw je die dvd-witer vervolgens in in een extern kastje?

Hans

Bijdrager
    bertuithaarlem

Ik heb gisteren de dvd brander al ontvangen. Ik heb hem nu geinstalleerd in een Firewire kastje. Toast herkende de brander gelijk en hier ben ik gelijk mee aan de slag gegaan. Ik ga in de loop van de week aan de slag met Idvd 2 en Apple DVD Studio Pro. Ik houdt jullie op de hoogte.

groetjes,

BertuitHaarlem

Bijdrager
    tony montana

De nieuwe Plextor + en –
    Net uit..
    Goed en snel! Inbouwen maar!
    Pextor!!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.