12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Marcel

Aankoop advies

Ik heb op een betrouwbare site een Mac Pro aanbieding gezien, Het systeem ziet er als volgt uit:

Apple Mac Pro | Xeon E5 QuadCore | 12 GB | 256 GB SSD | 2x AMD FirePro D300 (2 GB) en kost € 2300.
    Ik ben al een tijdje op zoek naar een systeem dat 4 k films aan kan maar nu met de nieuwe HEVC weet ik niet of dit een goede keus is.

Marcel

Bijdrager
    MrBelloNLD

kwa performance videokaart en processor ben je volgens mij net zo goed, zo niet beter uit met een nieuwe iMac 27″(met groot strak scherm)
    mocht dat boven je budget zitten, kun je beter een MacPro 2010/2011 gaan gebruiken, hier een zware videokaart in, dan heb je voor minder een snellere Mac (grotewre kast, geen thunderbolt, geen USB3 & gebruikt hooguit beetje meer prik, dus minder “groen”)

Bijdrager
    Shmoo

Stop eens met dat adviseren van het kopen van oude Mac Pro’s.

Iedereen die zo’n ding heeft staan hoor je klagen wanneer er weer Mac Pro nieuws/gerichten zijn over het feit dat het ding out of date is en dan zou je het wel aanbevelen aan iemand die eigenlijk net geen Mac Pro nodig heeft. Kom op man,

Koop gewoon een iMac 27″ en als dat te duur is een iMac 27″ van 2 jaar oud.

Moderator
    Mac Daddy

Eens met Shmoo. Zeker als je 4K wilt monteren. Ik zie overal dat mensen die 4K monteren de Mac Pro vaarwel zeggen en overstappen op een dikke Windows pc. Want helaas is er (nog) geen waardige opvolger. Uitreraard volstaart een dikke iMac 27 inch ook of een 15 inch MBP ook. De iMac Pro die komt is ook leuk uiteraard, maar ook nog niet uit.

En met andere hardware dan Apple haal je voor minder geld meer kracht in huis. Ik begrijp dat dit vloeken in de kerk is, maar het is wel een feit dat helaas nog klopt totdat Apple met die nieuwe Mac Pro komt.

Bijdrager
    RobApple

Apple Mac Pro5,1 2010/2012 12-Core met 2x 6-Core 3,46GHz processors is een prima keuze en supersnel.
    Is ruim 2x zo snel dan de Apple Mac Pro | Xeon E5 QuadCore | 12 GB | 256 GB SSD | 2x AMD FirePro D300 (2 GB) en is modulair, videokaart GPU 4K installeren, geen probleem, SSD toevoegen, geen probleem, USB3,1 Gen 2 PCIe kaartje met 10Gb/s. per poortje, geen probleem.
    Apple Mac Pro “12-Core” 3.46GHz x2 “Westmere 2010” 48GB 1TB HD5770 Gebruikt of met andere videokaart GPU 4K of 5K.
    Apple Mac Pro “12-Core” 3.46GHz x2 “Westmere 2012″ 48GB 1TB HD5770 Gebruikt of met andere videokaart GPU 4K of 5K.
    Met 4x bays voor opslag 3,5″ HDD’s en/of 2,5” SSD en nog eens 4x opslag mogelijkheden in drive 1 en 2 ruimte en 4x snelle PCIe2.0 sloten.
    Mac Pro5,1 12-Core werkt perfect met 4K of 5K beeldschermen, geen enkel probleem.
    Geekbench3 64-bit: ± 30.500 ~ 31.500.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  RobApple.

Bijdrager
    Marcel

Welk beeldscherm past hier op, die van apple past denk ik niet.

Bijdrager
    RobApple

Op iedere desktop Mac Pro1,1~5,1 past een Apple Led Cinema display 27″.
    Met een NVIDIA GeForce GTX780 3GB GPU kaart Mac EFI of hoger bijvoorbeeld SAMSUNG 4K 27″ of groter of DELL 27″ of ander merk.
    Goed de specificaties van de GPU videokaart lezen, die geven aan: geschikt voor 4K of 5K via Display-poort e.d.

Bijdrager
    Dieter_31

Ik werk op een mac pro 5.1 met een 4K scherm. Het voordeel van de mac pro 5.1 kan jezelf aan sleutelen zondzr een hoge kost te betalen aan Apple zelf

Bijdrager
    Marcel

Oké ik ga er verder na kijken, bedankt voor de info.

Bijdrager
    macha

Een 5.1 mac pro met een nvidia 1080 of Titan er in. Of een AMD 480. Ik heb er 24 TB hard disk opslag in zonder kabels en losse kastjes.
    Vergelijk die performance maar eens met de meest recente iMac of een mac pro 6.1 met een firepro GPU
    Lijkt mij duidelijk dat een 12core 5.1met de juiste GPU een razendsnelle computer is. Voor pro gebruik bedoeld. Dus niet voor op de salontafel.:-)
    Check bare feats.

Bijdrager
    RobApple

(y) +1

Bijdrager
    Dieter_31

Als je info wilt over aankoop van mac pro 5.1. Dan laat je het maar weten ?
    Mijn mac pro 5.1 is 2 x X5680 3.33 ghz
    . 96 GB ram geheugen
    Titan x maxwell
    PCI usb 3.0
    . PCI e ssd Kingston 240 gb
    . 1x SSD Samsung evo 1 TB
    . 1 x SSD Samsung evo 120 gb
    . 1 x HDD 3 TB 7200rpm
    . 1 x HDD 1 TB 7200rpm

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.