8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

Aangifte Inkomstenbelasting 2013

Van de Belastingdienst heb ik het programma voor de aangifte ib over 2013 gedownload. In deze map staat het bestand ib2013_mac.dmg. Als ik hierop klik dan krijg ik een plaatje met daaronder de tekst Aangifte inkomstenbelasting 2013 en daarnaast een grote pijl die wijst naar een plaatje met een grote A. Wat is hier de bedoeling van.

Bijdrager
    makasa

sleep het bestand naar de A voor installatie.

Moderator
    Mac Daddy

Het plaatje met de grote A is vermoedelijk een snelkoppeling naar je applications/programmamap. Daarmee geven ze aan de je de belasting app kan slepen daarnaartoe en wordt die geinstalleerd. Daarna kan je de app openen en begint het leuke werk.:wink: Ik moet er ook nog aan beginnen.

Tegenwoordig heb je natuurlijk de Mac App Store en die zorgt ervoor dat applicaties sowieso in de programmamap terecht komen, maar voor de meeste die je elders vandaan haalt, geldt meestal de regel dat je zeg naar de programmamap kan slepen. Voor het gemak, maken ze dan soms zo’n snelkoppeling.

Bijdrager
    hatolex

Maar met die vooraf ingevulde aangifte is het wel een fluitje van een cent.

Wel even nalopen natuurlijk, belasting betalen wordt bijna leuk.: :-D

Bijdrager
    Flighter

Let wel even op dat wanneer je je vooringevulde data hebt gedownload via DigiD, deze niet automatisch in de prog verschijnen. Althans bij mij niet. Oplossing is door de prog te sluiten en vanuit de downloadmap te dubbelklikken op je vooringevulde data file. Start de prog vanzelf met de juiste gegevens. En mocht je een zeer eenvoudige eenvoudige aangifte hebben (geen hypotheek et cetera) dan is er ook een app voor de ipad in de AppStore te krijgen. Ben benieuwd of iemand dat gedaan heeft hier.

Bijdrager
    geluk

Ik heb die vooringevulde data op ’t programma-icoontje laten vallen. De rest ging als een speer.

Bijdrager
    Vindplaats

Het aangifte programma en mijn gegevens van het vorige jaar heb ik gedownload. De gegevens van het vorig jaar zijn ook ge”installeert. Echter nu heb ik in downloads, in Programma’s, in documenten en onder apparaten bestanden van het aangifteprogramma en de gegevens van het vorig jaar staan. Ik vraag mij af of dat nu een beetje te veel van het goede is en wat kan ik verwijderen. Zie de bijlagen.

/uploads/community/88da1b622477cd3db28cccafde36b4701e17227a_0.png

/uploads/community/5e779fa98da1f1704cf987db38f2e0bfbd2b3a23_0.png

/uploads/community/f2ecc71af5e7826b7e9034f5133fcd5131850e98_0.png

Bijdrager
    Vindplaats

De bovenstaande afbeeldingen zijn niet helemaal goed gegaan. Ik laad ze daarom nog een opnieuw.

/uploads/community/784456ca30767d946686cb3493556a6a2f7208e2_0.png

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.