7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisLeroi

Aangeschafte nummers synchroniseren in iTunes

Ik heb een macbook pro gekocht om mee te gaan draaien (Serato), maar nu worden mijn nummers alleen nog maar in de bibliotheek (Muziek) weergegeven en niet meer bij Aangeschaft. Ik heb ongeveer 3000 aangeschafte nummers op mijn windows pc nog staan en een 20 tal reeds op de macbook. Hoe kan ik de lijst aangeschafte nummers synchroniseren
    zowel op de Windows PC als op de MacBook zodoende dat beide lijsten hetzelfde zijn?

Bijdrager
    Pieterr

Je kunt een “slimme afspeellijst” maken waarin je filtert op “Protected” en/of “Purchased” content (via “Kind”).

Zie ook http://www.apple.com/support/ilife/tutorials/itunes/it7-1.html

Smart Playlist settings

When you create a Smart Playlist to look for your purchased music and audio books, make sure to use these search terms: “Protected” and “Audible.” These are the two audio file types that you get when you purchase music, video, and audiobooks from the Music Store.

Bijdrager
    ChrisLeroi

heu ja ok…

Maar ik heb 2 computers en 1 account dus dan moet ik toch op beide computers (mac & pc) toch de zelfde lijst te zien krijgen?
    Door de hele overzetting heeft Itunes de bestanden die ik aangekocht heb vanaf de Mac verwijderd… leuk is dit kan ik ze opnieuw aankopen

Als je je aankoopgeschiedenis alleen maar “online” kunt bekijken, dan moeten ze die “aangeschaftlijst” ook maar online zetten. Als er machtigingen zijn voor verschillende gebruikers dezelfde muziek te laten afspelen op verschillende computers.
    Moet er een synchronisatie voor die verschillende computers mogelijk zijn. Dat deze functie na de 8e versie van iTunes er
    nog niet inzit, net zoals er nog een hoop andere gebreken zijn aan dit programma.
    Itunes en andere Mac programmas zijn in functies en gebruikersgemak regelmatig zeer beperkt. Ik dacht dat dit anders was, iedereen heeft het over de wonders van Apple & Mac… met 15 jaar computer ervaring heb ik verschillende os-en gezien en op een aantal vlakken is linux zelfs gebruiksvriendelijker… Dit zegt genoeg denk ik.

.

Tevens

Bijdrager
    Pieterr
    ”ChrisLeroi”

Door de hele overzetting heeft Itunes de bestanden die ik aangekocht heb vanaf de Mac verwijderd…

Dan heb je ergens iets niet goed gedaan. Lees dit artikel nog eens rustig door: iTunes voor·Mac: aankopen kopiëren tussen computers.

Overigens nog welkom op dit forum!:-)

Bijdrager
    ChrisLeroi

Dan heb je ergens iets niet goed gedaan. Lees dit artikel nog eens rustig door: iTunes voor·Mac: aankopen kopiëren tussen computers.

Dat kan… maar het is bizar dat men door de iTunes programma bestanden te kopiëren naar een andere Windows pc wel het verwachtte resultaat kan bekomen maar niet tussen Windows & Mac. Het is puur omdat er geen synchronisatie mogelijkheid is tussen 1 account & meerdere computers. (het aantal dat iTunes toelaat weliswaar te verstaan)

Net zoals het uitprinten van de Aankoopgeschiedenis wat gewoon onmogelijk is bij iTunes. En zo zijn er nog een hoop minpunten aan dit programma.

Bijdrager
    Pieterr
    ”ChrisLeroi”

het is bizar dat men door de iTunes programma bestanden te kopiëren naar een andere Windows pc wel het verwachtte resultaat kan bekomen maar niet tussen Windows & Mac.

Ik wil je hierbij wel verklappen dat ook ik ooit m’n iTunes collectie op een Windows PC had staan, en dat het mij gelukt is om succesvol alle tracks over te zetten van de Windows PC naar de Mac.

Bijdrager
    ChrisLeroi

Dat kan, maar blijkbaar lukt(e) het niet omdat ik met op de tweede reeds aankopen heb gedaan en iTunes dit blijkbaar niet
    kan of wil synchroniseren. De reden is dat iTunes werkt met een aantal interne xml en database bestanden.
    Als die op pc a niet gelijk is aan als die op pc b en er is geen mogelijkheid vanuit het programma om dit te vergelijken en aan te passen zal het probleem zich blijven voordoen. Het fysiek overbrengen van de bestanden was echter geen probleem, alleen heeft iTunes er op de mac er een zooitje van gemaakt toen ik de bibliotheek liet scannen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.