6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Peter de J.

Aangepaste toegangsbevoegdheden op externe USB schijf vanaf router

Ik heb eergister een router gekocht waarop ik ook een USB stick kan aansluiten. Dit heb ik gedaan zodat ik de bestanden hiervan op al mijn apparaten kan raadplegen. In tegenstelling tot het direct aansluiten van de USB stick op mijn iMac, krijg ik als ik hem aansluit op mijn router andere rechter erop dan lezen en schrijven (zoals bij mijn iMac). Ik krijg namelijk “U hebt aangepaste toegangsbevoegdheden” en kan dit ook niet wijzigen. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen zodat ik lees/schrijfrechten krijg?

Ik kan alle bestanden nu wel gewoon raadplegen trouwens, maar het werkt niet voor wat ik wil. Ik wil namelijk het als een webserver gebruiken zodat ik gewoon PHP bestanden kan uitvoeren enzo. Als ik nu naar het adres krijg krijg ik een “Toegang verboden” melding in mijn browser en ik vermoed dus dat dit komt door de rechten die niet goed staan. De USB stick heeft trouwens de FAT structuur en niet de NTFS structuur.

Bijdrager
    Mars

Een usb stick of schijf met FAT houd de rechten niet vast. Dat werkt alleen als hij in je Mac zit. Opnieuw partitionen met GUID en dan mac extended journaled formateren lijkt mij de oplossing.

Bijdrager
    Peter de J.

Ik heb de schijf geformatteerd als “mac extended journaled” met behulp van schijfhulpprogramma’s. Helaas nog steeds de melding “U hebt aangepaste toegangsbevoegdheden” en is hetzelfde probleem nog aanwezig.:-(

Bijdrager
    Mars

Heb je de partitie indeling ook gecontroleerd? Is het nu GUID? Het was/is waarschijnlijk MBR…

Bijdrager
    Peter de J.

Er staat: Partitieschema-indeling : GUID-partitietabel

‘Helaas’ staat dat dus wel goed. Pff, snap het echt niet. Speciaal dus een router met USB gekocht zodat ik het als een webserver kan gebruiken die ik vanaf verschillende computers kan benaderen, werkt het niet.:(

Als ik de USB stick direct op mijn laptop of iMac aansluit werkt het trouwens wel gewoon. Dan zijn de rechten anders (en kan ik die indien ik dat wil aanpassen).

Bijdrager
    Mars

Dan moet het haast in de instellingen van je router zitten. Ik heb zelf een airport extreme met een harde schijf(usb) er aan en ben dit niet tegengekomen. Gewoon er aan hangen en het werkte….

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.