8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

Aangenaam verrast foto's maken met iphone/ios7

Heb onlangs een stedentripje naar Rome gemaakt.Foto’s genomen met mijn iphone 4s/ios7.
    Thuis deze foto’s naar iMac en iPad geladen. Toen ik ze op mijn iPad2 in foto’s bekeek viel het mij op dat ze keurig gesorteerd waren op datum en lokatie. bv Rome 2 oktober st Pietersplein. etc.
    Dit had ik voorheen nog niet gezien, ben wel vlak voor het reisje overgestapt van IOS 5 naar IOS7, IOS 6 overgeslagen. Zag ook dat foto’s gemaakt nog met IOS 5 en nog op mijn iPhone stonden ook zo gesorteerd werden dus met datum en lokatie.
    Is dit automatisch zo in gesteld? Waar kan je die instellingen evt wijzigen? Waar kan ik hier meer over lezen/te weten komen?

peterwillem

Bijdrager
    GoeieDag

Is een iOS 7 feature. Zie Apple.com.

Bijdrager
    mennon

“Thuis deze foto’s naar iMac en iPad geladen”
    Daar kan je toch Fotostream juist voor gebruiken??

Bijdrager
    nk22

Instellingen > Foto’s en camera > Vat foto’s samen

Bijdrager
    peterwillem

Ja ik lees dat die features in ios7 zitten, kan mij voorstellen dat via GPS een lokatie wordt gevonden. Maar dat zijn in GPS lengte/breedte coordinaten.
    Hoe en door welke app worden die getransformeerd naar bv st Pieter of St paulus basiliek, of een of andere wijk in Rome? Ik ben op moment van het fotograferen niet on line dus ook geen googlemaps of zo.

Het overzetten van die foto’s zal wel gestreamd gebeurt zijn, want na het inpluggen van de iPhone in de iMac ging alles bijna van zelf over. Idem met de iPad. Hoefde deze alleen maar in het oplaad station te stoppen naast mijn iMac en alles werd weer gesyn.

peterwillem

Bijdrager
    peterwillem

Trouwens foto’s gemaakt in IOS5 worden ook met datum en locatie weergegeven in Photo.

Bijdrager
    SUPERJORN

Bij het maken van een foto slaat de iPhone automatisch de locatiegegevens (coördinaten) in de foto op. Andere programma’s kunnen zo zien waar de foto is genomen. Sommige camera’s hebben tegenwoordig ook deze functie.

Bijdrager
    peterwillem

Tja ik heb het gemerkt. Vond het al een goede applicatie, maar nu nu ben ik vol lof over deze IOS/camera/app. Werkelijk groots.
    Misschien bestond het al, maar nu kom ik er pas achter.
    Ben benieuwd waar ik nog meer achter kom.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.