8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Osmonicar

Aaneengesloten afspelen in iTunes.

Als liefhebber van klassieke muziek vind ik het uiterst irritant dat ik tussen de afzonderlijke delen een stilte moet accepteren. Zo word de Matheus Passion niet om aan te horen.

Bijdrager
    whaha

Het kan wel degelijk aangepast worden, maar hopelijk kan iemand je vertellen hoe dat ook daadwerkelijk doet!

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  whaha.

Bijdrager
    KarelWillem

Sinds iTunes 11 schijnt dat niet meer mogelijk te zijn(?)

De optie ‘Aaneensluitend album’ (o.i.d.) is bij Album-Info ook niet meer beschikbaar.

Het enige dat je nog kunt doen is ‘Overvloeien’ aanzetten. Maar dan vern.. je je nummers feitelijk.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Hermantw

Nummers aaneengesloten afspelen
    Wil je dat klassieke nummers achter elkaar worden afgespeeld, zonder stilte ertussen, dan zul je dit wel moeten aangeven. iTunes kan daar rekening mee houden door de nummers naadloos op elkaar te laten aansluiten. Je geeft dit als volgt aan in iTunes:

Plaats de cd in de computer.
    Selecteer de cd in iTunes.
    Selecteer de gewenste nummers die je wilt importeren en klik op Opties > Geavanceerd.
    Kies de optie ‘Voeg cd-tracks samen’.
    Let op: dit werkt alleen vóór het importeren van de nummers. Het lukt niet bij nummers die al geïmporteerd zijn in iTunes.

Bijdrager
    IGBA

<p class=”cite”>KarelWillem op 28 maart 2018 om 14:17</p>
    Sinds iTunes 11 schijnt dat niet meer mogelijk te zijn(?)

Het is nog steeds mogelijk, of nooit mogelijk geweest – afhankelijk van hoe je het bekijkt. De post van hhgttg27 in dit topic legt dat netjes uit.

Vziw worden alle albums tegenwoordig als ‘gapless’ aangemerkt. Als er iets van een onderbreking te horen is, is er bij het rippen een pauze aan de tracks toegevoegd.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Als dit niet meer kan vind ik dat best wel absurd. Een show-stopper. Vroeger kon het namelijk wel.

Spotify dan maar! Die kan dat uiteraard wel.

Moderator
    Night

Je bedoelt toch niet dit, hè?

Bijdrager
    Facundo

Ik las op Apple Communities dat er problemen zijn met de crossfading-functie en gapless play. Bij mij werkt het momenteel ook niet meer. Misschien ff de volgende update afwachten en het dan nog eens checken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.