17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    jkazius

Aanbiedingen tonen op flatscreen in winkel

Goedemiddag allemaal,

Kan iemand me hiermee op weg helpen? Een klant van me wil graag in zijn winkel een tweetal flatscreens ophangen (1 in de winkel en 1 in de etalage) waarop per dag een nieuwe aanbieding moet worden getoond. Is het mogelijk om dit via een iPad aan te sturen (dus twee schermen tegelijk hetzelfde beeld laten tonen) en zo ja, welke hard- en software heb ik dan nodig? Heeft iemand hier ervaring mee?

Bijdrager
    Shmoo

Apple TV 3 en een website AirPlayen, televisie zal je wel kunnen doorlussen. Probleem is alleen storingsgevoelig. Volgens mij als mensen doorkrijgen dat het Apple TV is dan gooien ze zo je verbinding eruit dus daar moet je even iets op bedenken.

Regel 1. Ga nooit in zee met van die procasting bedrijfjes. Hun software is vaak nog waardelozer dan je zelf met een paar keer klikken kunt maken.

Bijdrager
    KarelWillem

In beide TV’s een Chromecast. Kost je 2x 39 euro.

En is vanaf ieder IOS device aan te sturen.

Het netwerk is uiteraard gewoon te beveiligen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    jkazius

<p class=”cite”>KarelWillem op 25 januari 2018 om 13:56</p>
    In beide TV’s een Chromecast. Kost je 2x 39 euro.

En is vanaf ieder IOS device aan te sturen.

Het netwerk is uiteraard gewoon te beveiligen.

Hoi KarelWillem. Is het met chromecast ook mogelijk om een hele (werk)dag lang maar één beeld (de actie van die dag of een mooi sfeerbeeld van een product) op de tv’s te tonen zonder dat deze in een sluimerstand schiet?

Bijdrager
    KarelWillem

Moment… ik probeer het. .;)

Voor zover ik kan zien is casten casten.

Zolang je wat cast blijft de Chromecast actief dus.

Of dat nu stilstaand (is dat wel lekker voor je TV?!) of bewegend is.

Bijdrager
    geefi868

Zelf heb ik het opgelost door een fotoalbum als screensaver op mijn Apple TV te installeren.

Dit kun je dan via iCloud aanpassen zodat er alleen zichtbaar is wat je wilt.

Wil je dat met 2 TV’s dan kun je er een hdmi-splitter tussenzetten of anders 2 Apple TV’s

Succes!

gr. Wim

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  geefi868.

Bijdrager
    KarelWillem

Een Apple TV is best leuk. Zolang je één TV hebt.

Als je moet gaan fröbelen met het doorkoppelen naar twee TV’s, die een eind uit elkaar staan, wordt het al een stuk minder handig.

De goedkoopste Apple TV die je nu kunt kopen is € 159,-

En is daarmee een kindje met een waterhoofdje voor het simpele gebruik als in dit voorbeeld, als je er daarvan twee moet gaan kopen.

Bijdrager
    jkazius

<p class=”cite”>Shmoo op 25 januari 2018 om 13:44</p>
    …Regel 1. Ga nooit in zee met van die procasting bedrijfjes. Hun software is vaak nog waardelozer dan je zelf met een paar keer klikken kunt maken.

Dat is exact de reden dat ik op zoek ben naar een eenvoudig alternatief:)

Bijdrager
    geefi868

@karelwillem

Dat kun je zo zien.

Afgezien van het feit dat een simpele investering van 340 euro voor een compleet systeem niet duur is, hoeft het echter geen nieuwe Apple TV te zijn.

Ook de versie van de Apple tv is niet zo belangrijk.

Zelf heb ik meerdere systemen geprobeerd, zowel met laptop als iPad. De Apple TV is in mijn geval (2 stuks) de perfecte oplossing.

Hoe een ander het ziet vind ik prima. Ik ben er blij mee.

Tevens hoef je er zelf niet perse te zijn om het systeem aan te zetten en kun je overal ter wereld de foto’s aanpassen.

Maar goed, zo heeft ieder zijn wensen en verlangens.

Bijdrager
    jkazius

<p class=”cite”>KarelWillem op 25 januari 2018 om 14:10</p>
    Moment… ik probeer het. .;)

Voor zover ik kan zien is casten casten.

Zolang je wat cast blijft de Chromecast actief dus.

Of dat nu stilstaand (is dat wel lekker voor je TV?!) of bewegend is.

Dankjewel. Ik ga ook adviseren om een klein aantal sfeerbeelden af te wisselen met de aanbieding / actie.

Bijdrager
    Shmoo

Je hoeft geen nieuwe te kopen een tweedehands 3e generatie pik je op voor wat 40 a 50 euro denk ik?

Bijdrager
    geefi868

<p class=”cite”>Shmoo op 25 januari 2018 om 15:42</p>

Je hoeft geen nieuwe te kopen een tweedehands 3e generatie pik je op voor wat 40 a 50 euro denk ik?

dat was inderdaad ook mijn gedachte

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, of je koopt gewoon twee nieuwe Chromecasts. .:)

Die kleiner zijn (zeker in een etalage of plat aan de muur in een winkel is dat veel handiger dan een Apple TV), energiezuiniger, minder snoeren nodig hebben, en exact doen wat ze moeten doen.

Soms is buiten je Apple-kadertje denken helemaal niet zo vreemd hoor.

Moderator
    Night

Ik heb het bij een voetbalvereniging gewoon gedaan door een USB stick achterin de TV te prikken. Elke TV kan daar zelf een diashow van maken. Wil je maar één afbeelding de hele dag tonen, dan selecteer je gewoon alleen die. En wil je updaten, dan ruk je de stick er gewoon uit, plugt ‘m in je Mini en kopieert de nieuwe bestanden erbij. Terug in de TV proppen en draaien maar.

Mooiste is wel als je de plaatjes exact full-HD maakt. Dan staan ze er ook keurig randloos op.

Dat formaat (hxb) is 1080 x 1920 px.

Het voordeel: Je Mini hoef niet de hele dag aan te staan/verbonden te zijn en bij diefstal ben je slechts de kosten van een goedkoop USB-stickje kwijt, t.o.v. bv de  genoemde duurdere Chromecast.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik heb zoiets dergelijks gemaakt voor een klant, alleen zijn het dan geen flatscreens maar beamers, maar het principe is natuurlijk hetzelfde.

Draait op twee raspberry pi’s (50 euro inclusief kastje, voeding en BTW) die via een HDMI kabel verbonden zijn met je flatscreens.

Software is deze: Raspberry Slideshow

Beelden zet de klant erop met een USB stick, maar het systeem kan het ook zelf ophalen vanaf een server. Moet je wel zorgen dat daar dagelijks de nieuwe aanbiedingen opkomen, maar daar is ook wel wat op te verzinnen.

//EDIT;

Dezelfde maker heeft ook software voor web-based signage: Digital signage

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  EagerB0bNerd.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  EagerB0bNerd. Reden: links toegevoegd
    • Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  EagerB0bNerd.

Bijdrager
    KarelWillem

Night op 25 januari 2018 om 16:00

Ik heb het bij een voetbalvereniging gewoon gedaan door een USB stick achterin de TV te prikken.

Zelfs dat is een idee ja. Alleen ben je dan alweer afhankelijk van de mensen in de winkel.
    Die bestandjes moeten downloaden, op de stick zetten, de oude bestandjes moeten verwijderen, etc.

Dit in tegenstelling tot het streamen van bijv. een vaste webpagina, die je op afstand elke dag of week kan wisselen.

Elke TV kan daar zelf een diashow van maken.

Veel TV’s. Niet elke.

Night op 25 januari 2018 om 16:00

Dat formaat (hxb) is 1080 x 1920 px.

“Je gaat eerst het huis in, dan pas de trap op”, heb ik van mijn wiskunde-leraar geleerd.
    Die man woonde duidelijk niet in een flat, maar… eerst breedte, dan hoogte dus.

Moderator
    Night

Ach, de maten staan er in de volgorde bij zoals de letters aangeven. Kan TS vast wel wijs uit dan;-)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.