16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    B@rt

Aanbieding iPod Video

Op de website van de Mac-winkel in Leeuwarden staat de volgende aanbieding:

http://ww.macme.nl/acties/acties.html

Ze bieden de iPod 30GB en de iPod 60GB aan, voor respectievelijk € 249,- en € 299,-. Wat is verschil tussen deze modellen en de modellen voor de standaard winkelprijs?

Bijdrager
    Pietervanos

Dit zijn de oude 5e generatie Ipod video. Dus minder helder scherm, geen zoekfunctie, geen spelletjes en een batterij die minder lang mee gaat. Oh ja en de oude oordoppen…

Bijdrager
    Brainiac

Het grootste verschil zal de opslagruimte zijn. De 30Gb kost nu zo’n €289,- en de 80GB €399,-. De 60GB maken ze niet meer.

Handige link met allerhande info over de nieuwe generatie.

Bijdrager
    phalkone

Correctie: wel spelletjes

Bijdrager
    Rolf

in Rotterdam werd ik laatst zeer aangenaam verrast door een actie met de diverse modellen. Als reactie op de prijsdump bij Media Markt gingen zij dezelfde prijzen hanteren (weet niet of dat nog zo is). Ik heb 330 of zo betaald voor een 80gb, bij de apple center !

Bijdrager
    B@rt

Zit er een duidelijk verschil in de nieuwe oordoppen of is het kopen van nieuwe oordoppen nog steeds gewenst. De oude oordoppen waren namelijk erg slecht. En: is het aan te raden om voor dertig euro extra de allernieuwste generatie aan te schaffen?

Bijdrager
    Pietervanos

Nee absoluut niet geef liever wat meer uit aan oordoppen van een ander merk! Die 30 euro zijn die nieuwe oordoppen van Apple het nooit waard

Bijdrager
    B@rt
    ”Pietervanos”

Nee absoluut niet geef liever wat meer uit aan oordoppen van een ander merk! Die 30 euro zijn die nieuwe oordoppen van Apple het nooit waard

Maar bij het nieuwe model gaat de batterij toch wel langer mee en is het scherm duidelijker? Dat zijn wel twee zaken die de dertig euro waard zijn, denk ik.

Bijdrager
    JDVM

Het gaat hem om de oordoppen.
    Voor 30 euro heb je nog geen complete nieuwe video;)

Bijdrager
    Nikita

Persoonlijk vind ik de nieuwe oordopjes nog vreselijker dan de oude. Die nieuwe blijven namelijk niet in m’n oren hangen, de oude nog wel. Ik heb nu Sennheiser CX300 dopjes, daar zijn heel veel mensen zeer tevreden over!

En inderdaad doen de spelletjes het ook op de ‘oude’ iPod 5e generatie. Alleen het scherm kan minder fel (maar of dat nu zo super is) en de batterijtijd zou wat langer zijn. Maar als je die oude versie kan krijgen voor minder, lekker doen want het is eigelijk gewoon een goed apparaat.

Bijdrager
    proud

Iedereen heeft andere oren en bij mij zitten deze oortjes eigenlijk wel goed, en ik vind het geluid eigenlijk ook mooi, veel bas, enz… Vergelijk ze maar eens met standaard oortjes van andere mp3speler merken…
    Ok ze zijn natuurlijk niet zo goed als een sennheiser ofzo, maar je betaalt ook minder hé…

Bijdrager
    1973

Die ‘oude’ doppies waren prima. Die nieuwe zijn perfect! Ik ben er zeer tevreden over! En wat al eerder is gezegd, je ‘krijgt’ ze erbij en bij andere MP3 speler krijg je doppies van een veel slechtere kwaliteit (geldt overigens ook voor de speler zelf;-) )

Bijdrager
    B@rt
    ”Nikita”

En inderdaad doen de spelletjes het ook op de ‘oude’ iPod 5e generatie. Alleen het scherm kan minder fel (maar of dat nu zo super is) en de batterijtijd zou wat langer zijn. Maar als je die oude versie kan krijgen voor minder, lekker doen want het is eigelijk gewoon een goed apparaat.

Het is inderdaad het overwegen waard. Voor die dertig euro kun je ook weer goede oordopjes kopen. Maar een goed scherp beeld en een langere batterijtijd heeft ook weer z’n voordelen. En laten we eerlijk zijn: zo scherp is het oudere model ook weer niet afgeprijsd.

Bijdrager
    Nikita
    ”proud”

Iedereen heeft andere oren en bij mij zitten deze oortjes eigenlijk wel goed, en ik vind het geluid eigenlijk ook mooi, veel bas, enz… Vergelijk ze maar eens met standaard oortjes van andere mp3speler merken…

Tuurlijk, en bij mij zaten ze voor geen meter. Ook een veel fletser (platter) geluid. Stuk minder diepgang, zelfs als ik ze IN m’n oren stopte… Maar goed…

”B@rt”

Het is inderdaad het overwegen waard. Voor die dertig euro kun je ook weer goede oordopjes kopen. Maar een goed scherp beeld en een langere batterijtijd heeft ook weer z’n voordelen. En laten we eerlijk zijn: zo scherp is het oudere model ook weer niet afgeprijsd.

Ik heb de verlichting van m’n iPod nu op z’n laagst staan, omdat dat fel genoeg is. Want met een fellere verlichting is de batterij zo leeg hoor :wink:

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb de iPod 60Gb van de 5e generatie, begintijd – dus herfst 2005. Maar volgens mij is de helderheid van het scherm hetzelfde als van latere versies. Het doet vaak zelfs pijn aan je ogen. alleen later zat er standaard een instelling op voor de helderheid, die voor de eerdere modellen gewoon in de iPod updates er ook op kwam. (ik heb dat er nu dus ook gewoon op) Wat de oortjes betreft, vind ik dat je een nuance moet maken voor kwaliteit. Naar mijn mening was de geluidskwaliteit uitstekend – zeker in vergelijking met andere merken – maar: ze gingen snel stuk. (En werden en worden dan overigens tijdens de garantieperiode direct vervangen)

Ik weet trouwens niet hoe de nieuwe oortjes eruit zien. Is het een ander model?

En verder: het feit dat de iPods (of andere producten) met korting worden aangeboden betekent meestal dat er iets nieuws aankomt. Ik zou een weekje wachten om te horen waar Steve Jobs mee komt! Er gaan toch wel sterke geruchten over een full-screen iPod-video met touchknopjes aan de randen.

Bijdrager
    Tjeerd

@macaanzee,

Ja de oortjes zien er anders uit:

Oud:

Nieuw:

Trouwens, ik ben dus bijna jarig. En dan krijg ik wat geld. Nu wil ik graag een iPod video kopen, ik heb net genoeg voor een 80Gb, maar de HD van m’n laptop is maar 60Gb.. ik weet niet of ik de 30 of de 80Gb moet kopen. als ik de 30Gb koop kan ik wel weer wat extra accesoires erbij kopen. Ik heb nu al een iPod nano 2Gb. Staat nu voor 60% vol. Maar ik wil graag een video omdat ik dan lekker op school in de pauze wat film kan kijken en ik ben erg sinds kort erg veel op zoek naar muziek. Dus m’n iPod wordt met de dag voller.

Dus ik weet het niet.. 30Gb of 80Gb? het voordeel van de 80Gb is dat de batterijduur weer langer is

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.