12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Mujeres

Aan uit schakelaar in stroomkabel externe HD plaatsen.

Ik heb een 6-tal externe harde schijven, maar ze zijn niet altijd in gebruik.
    Nu wilde ik in de stroomkabel van de externe HD’s die ik niet vaak gebruik een aan/uit schakelaar plaatsen.

Heeft iemand dat al eens gedaan? ik ben er benieuwd naar.

Bijdrager
    taxandria

edit

Bijdrager
    taxandria

edit, verwijderd! evenals bovenstaande post

Bijdrager
    Mujeres

Wat is dat voor een apparaat?
    moet ik dan de stroomkables afknippen en verbinden hiermee?

misschien is een andere oplossing een stekkerdoos met meerdere schakelaars erop beter

Image and video hosting by TinyPic

Bijdrager
    SunKeeper

Ik zou het persoonlijk toch liever met die stekkerdoos doen, of meerdere stekkerdozen.

Als je al je kabels van je adapters gaat doorknippen kun je die nooit meer fatsoenlijk aan elkaar knopen mocht je de schakelaar eruit willen hebben. Daarnaast kan de schakelaar teveel weerstand geven op een 12 Volt-lijn waardoor je schijf weer raar kan gaan doen als die niet genoeg voeding krijgt.

Bijdrager
    Koezel

Taxandria, dit soort adviezen kun je beter niet geven als je geen kennis van zaken hebt.
    Het gaat hier over spanning en niet over een audiosignaal. Wat jij voorstelt is levensgevaarlijk!

TS: je hebt de beste en veiligste oplossing al aangedragen.

Bijdrager
    Mujeres

@Koezel
    Dat idee heb ik ook, nu alleen nog even een betaalbare stekkerdoos vinden. Die dingen zijn niet goedkoop.:)

Bijdrager
    SunKeeper

Even de Action binnenlopen, die hebben vaak goed betaalbaar spul. Ook nog van prima (veelal Duitse) merken met keurig alle veiligheidseisen.

Bijdrager
    taxandria

Tja, ik weet het.
    TS had het in zijn openingspost specifiek over “in de stroomkabel” vandaar. Een stekkerdoos leek mij dan ook een te simpel voorstel. (doch is het wel wat TS uiteindelijk bedoeld!)

Excuus, zal mijn levensgevaarlijke post weghalen!;)

Bijdrager
    Mujeres

in eerste instantie was dat waaraan ik dacht.
    maar bij jouw afbeelding dacht ik aan een stekkerdoos met schakelaars.

je post heeft dus wel degelijk geholpen.

@ Sunkeeper
    zal eens bij de action kijken, zou mooi zijn als ze daar zoiets hebben, maar betwijfel het.

Bijdrager
    MDF

Ze hebben dezelfde als die TS aangaf bij conrad.nl

klik

Op voorraad, prijs 39,99 Euro

Bijdrager
    taxandria

Ik weet natuurlijk niets over je werkomgeving, maar zo´n enorm stekkerblok ‘in beeld’ lijkt mij niet echt relaxt, je zou het stekkerblok ergens kunnen verstoppen en dan switchten met de kliksystemen werken? De afstandbediening (maal 2) ergens aan de binnenkant van een laatje vastplakken ofzo.

twee van deze jongens naast elkaar totale kosten 20E ofzo, een stekkerdoos heb je vast al liggen?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.