23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    The Redesigner

Aan alle Apple fans

Bijdrager
    Imade

Hoezo plaats jij een link naar een site dat ook nog eens vol leugens staat???

Bijdrager
    kimiferrari

Wow die site ziet er erg professioneel uit zeg, dan zal hij wel gelijk hebben:D
    Ook al staat heel die site vol aannames en leugens, als alles waar zal zijn boeit het me toch niet

Bijdrager
    GoeieDag

Gefrustreerde fan met jeugdpuistjes.
    Gelukkig nieuwjaar, kerel.

Bijdrager
    jf

Hoorde ik een aap een scheet laten?:nerd:

Bijdrager
    Niels

Als je zo’n hekel hebt aan Apple producten en haar methoden, wat doe je dan uberhaupt op dit forum.

Bijdrager
    McLangendorff

Ik ben fervent open source gebruiker en embedded linux developer. Ik publiceer de code die ik aanpas & ontwikkel op netjes op kernel.org (of andere open source communities) en ben daar groot voorstander van. De (radicale) opvattingen van de heer Stallman gaan mij echter te ver. Zie ook dit interview:

Richard Stallman | GNU/LAS | s20e10

Maar een fijn en gezond 2014 toegewenst.

Bijdrager
    Лукас
    Bijdrager
    The Redesigner

Oh veel dingen die meneer Stallman zegt is ook onzin en ik neem deze meneer ook niet altijd serieus.

Maar in dit opzicht heeft de beste man wel gelijk.

Apple maakt mooi uitziende handboeien. En is een misselijk makend bedrijf wat niets liever wilt dan die nek van de concurrentie omdraaien met absurde patenten. Zo’n bedrijf steun ik niet.
    Jullie moeten het allemaal zelf weten. Ik wil jullie alleen attend maken.

Fijne dag nog.

Bijdrager
    Targaryen

Ik ben zelf een tevreden doch kritische gebruiker maar vergeef me als ik niet begrijp wat je hier komt zoeken dan. Dit is uitgerekend een Apple forum. Als je je niet kunt verzoenen met de hele idee achter Apple, kun je dan niet beter verkassen?

#NB Attent, niet attend;)
    #NB2 Je schrijft dat je Apple niet kan appreciëren. Waarom heb je dan een iPad? Als je finaal tegen het hele Apple gebeuren staat, waarom dan geen andere tablet?

Bijdrager
    GoeieDag

Bedankd voor het attend maken.(y)

Bijdrager
    jackybe67

En welke firma krijgt dan wel jou goedkeuring? Google? Samsung of Microsoft?

Bijdrager
    Brombeer
    jf op 01 januari 2014

Hoorde ik een aap een scheet laten?:nerd:

Tum podex carmen extulit horridulum.

Bijdrager
    kimiferrari
    The op 01 januari 2014

Oh veel dingen die meneer Stallman zegt is ook onzin en ik neem deze meneer ook niet altijd serieus.

Maar in dit opzicht heeft de beste man wel gelijk.

Apple maakt mooi uitziende handboeien. En is een misselijk makend bedrijf wat niets liever wilt dan die nek van de concurrentie omdraaien met absurde patenten. Zo’n bedrijf steun ik niet.
    Jullie moeten het allemaal zelf weten. Ik wil jullie alleen attend maken.

Fijne dag nog.

Sorry, maar wat een onzin. Als je apple al misselijk makend vind dan zal je ook geen android toestel hebben of wel? Ook zal je geen Samsung toestellen kopen, want die verliest toch echt wel de meeste rechtszaken over die “absurde patenten” van apple. De rechter vind ze dus niet absurd. Je bent echt hypocriet als je in een ander topic zegt dat je wel een Ipad 2 hebt, terwijl je hier weer plaatst dat je nooit zo een bedrijf steunt. Wat je dus in werkelijkheid wel gedaan hebt. Je weet toch dat dit een site is voor mensen die blij zijn met hun apple producten, wat doe je hier dan. Zorgen dat mensen overstappen?

Bijdrager
    iPrincess

Bijdrager
    Indomarco

…en een account op onemorething.nl…WTF

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het is niet erg als iemand negatieve dingen zegt over een bedrijf, maar wees dan consequent en schrijf dan ook over de positieve zaken.
    Zonder het artikel helemaal gelezen te hebben zullen er ongetwijfeld onjuiste maar ook juiste uitspraken in staan.
    Onjuist is b.v. dit:

Anyone who intentionally develops proprietary software (i.e., does not respect users’ freedom) deserves no sympathy,

En wat is “proprietary software”? De definitie uit de Wiki zegt:

Proprietary software or closed source software is computer software licensed under exclusive legal right of the copyright holder with the intent that the licensee is given the right to use the software only under certain conditions, and restricted from other uses, such as modification, sharing, studying, redistribution, or reverse engineering. Usually the source code of proprietary software is not made available.

Dit is dus simpelweg het tegenovergestelde van open source software waar overigens niets mee verdient wordt. Iedere fabrikant van closed software heeft het recht hier voorwaarden aan te verbinden en dat is per definitie niet ‘fout’. Linux is een voorbeeld van open source, maar zie eens hoe klein die gemeenschap is…

En hier een voorbeeld van iets wat wel klopt:

Apple is a major patent aggressor.

Maar ook daar is Apple niet de enige in. Als je Apple daar op wilt pakken moet je elk bedrijf er op pakken want een auto fabrikant patenteert b.v. de velgen van de wielen. En bovendien was het juist Apple die erg laat in de ‘patentboot’ stapte want met name vóór de iPhone gebeurde dit nauwelijks. Wel moet ik Stallman ook gelijk geven dat een aantal patenten erg basaal en op het absurde af zijn zoals het patent op ronde hoeken. Let wel: dit was een algemeen patent zonder verdere uitleg over wáár die ronde hoeken dan op zaten. Daarmee leg je een zware restrictie neer bij de concurrent omdat ronde hoeken eigenlijk al jaren lang op elke TV, versterker, telefoon etc. zitten puur voor de veiligheid omdat scherpe hoeken gewoon snel een verwonding veroorzaken bij het stoten er tegen.

Wat ook klopt is dat de meeste developers in de tang lijken te zitten van Apple waardoor er vreemde sprongen worden gemaakt wat vroeger (lees: vóór de app store) nooit voor kwam. Vrij veel programma’s waren b.v. al heel snel ‘Lion only’ toen Snow Leopard nog ruim het meest gebruikte systeem was. Dit geeft een verkeerd gevoel bij de gebruikers omdat die op deze wijze gedwongen werden over te stappen. Ik heb hier zelfs een programma dat in principe draait onder SL maar dat minimaal Lion nodig heeft voor het downloaden van een extension pack dat puur uit data bestaat dat qua formaat niet anders is dan wat er al in het programma zit. Dat is foute boel en dit ‘ge-push’ (want dat is het) kwam vroeger niet voor bij Apple software.

Ook ik heb genoeg negatiefs te zeggen over Apple, maar ik zal gewoon hun Mac’s blijven gebruiken omdat ik anders mijn eigen glazen ingooi want het alternatief (Windows of Linux) is een stap terug voor mij.

Bijdrager
    kimiferrari

Je kan eigenlijk ook van elke OS of fabrikant zo een lijstje maken. Toch wel raar dat die vent ook veel over privacy onderwerpen schrijft zoals Facebook en Skype, maar bijna niks over Android te vinden is.
    Mensen maken gewoon de keuze die het beste bij hun passen. Voor de meeste mensen op dit forum werken sommige apple producten het beste of fijnste

Inactief
    Anoniem

Overigens ben ik geen “fan”. Ik ben gewoon iemand die die rommel gebruikt.

Bijdrager
    vogel
    Targaryen op 01 januari 2014

Ik ben zelf een tevreden doch kritische gebruiker maar vergeef me als ik niet begrijp wat je hier komt zoeken dan. Dit is uitgerekend een Apple forum. Als je je niet kunt verzoenen met de hele idee achter Apple, kun je dan niet beter verkassen?

Dat heet nou een troll. Ik dacht dat dat anno 2014 toch wel bekend was, maar een aardige meute duikt er weer bovenop.

Gelukkig nieuwjaar, dat dan weer wel!

Bijdrager
    Mac Pro Bart

waarom probeer je met je laatste beetje levens kracht dit forum te verzieken?
    (n)

Bijdrager
    The Redesigner
    Bijdrager
    Obi

Alhoewel een aantal linken in dit stuk niet meer werken heeft Meneer Stallman op een aantal punten wel degelijk gelijk. Er zijn een aantal zaken die m.i. niet correct zijn maar Stallman is niet zomaar een roepende, bedenker van de GNU, Free Software Foundation en heeft oa. de GPL samengesteld.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.