6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Iemand anders

AAC-bestanden converteren naar MP3

Nummers die ik via iTunes heb aangeschaft zijn als AAC-bestand ge├»mporteerd. Nu wil ik een cd’tje branden zodat ik deze ook in bijvoorbeeld de auto kan afspelen. Hiervoor moeten ze in MP3-formaat komen te staan.
    Als ik de gewenste nummers selecteer en hiervan een versie voor MP3 wil maken krijg ik echter de melding dat beveiligde bestanden niet naar een andere structuur kunnen worden geconverteerd.

Is er wellicht een andere manier om van nummers in iTunes een audio-cd te branden?

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    Afroman

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=128421

hier zul je vast wel wat aan hebben. Is mijn vader ook gelukt.:)

Moderator
    unSOUND

Een audio-CD bevat geen MP3 bestanden, maar ruwe data. En dat kan gewoon met aangeschafte nummers. Ik denk dat bij jou iTunes staat ingesteld om er een MP3-CD van te maken, en geen audio-CD. Die instelling moet je dan even veranderen in de voorkeuren van iTunes.

Bijdrager
    Iemand anders

Bedankt voor jullie tips. Ik wist niet eens dat je vanuit iTunes zo makkelijk een audio-cd kon maken. En al helemaal niet dat dat niet in MP3-structuur hoeft :?

Ik heb dus en mijn cd’tje en weer wat bijgeleerd.
    Groet, Bart

Bijdrager
    sven-
    ”Iemand

En al helemaal niet dat dat niet in MP3-structuur hoeft :?

Je hebt een audio-CD waar ruwe data op staat (zie post unSOUND), en waar gekeken wordt naar de duur van alle nummers tezamen. Je kunt ook een zgn. MP3 (data) CD maken, met alle MP3’s los erop (dan wordt er gekeken naar de grootte van alle nummers tezamen), maar zo’n CD wordt niet door alle CD-spelers ondersteund.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.