6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    nma

Aaarghhh! Waar is Key Caps?

De alias van Key Caps weet het origineel niet meer te vinden. Even met de Finder mijn hele computer doorzocht en ja hoor…..het programma is verdwenen! Mijn vader werkt in het Nederlands met Panther, maar daar kan ik een soortgelijk programma niet vinden!? De Nederlandse benaming weet ik uiteraard niet, maar ook het icoontje pik ik er niet uit?! Mijn vragen zijn nu: wat is de Nederlandse naam voor dit programma, en weet iemand waar ik de Engelse versie weer weet te vinden zonder systeemherstel te gebruiken? Oh ja, ook iemand een idee waarom hele progjes verdwijnen van mijn computer?

Bijdrager
    wjgmspeedy

Key Caps heet toch Toetsen in het Nederlands? Je kunt het opnieuw installeren mbv Pacifist:
    http://www.charlessoft.com/ Install cd erin, het pkg -bestand waarin Key Caps staat met Pacifist openen en installeren maar. Key Caps staat in essentials.pkg en dan utilities.

Bijdrager
    Oppie

Dat progje bestaat als zodanig niet meer in 10.3, maar is onderdeel van de Systeemvoorkeuren.
    Systeenvoorkeuren->Landinstellingen->Invoermenu->Toetsenbordweergave aanvinken evenals ‘Toon in menubalk’, en vanaf daar is het te bereiken.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ok wist ik niet, heb zelf jaguar. Pacifist is evengoed een musthave. :D

Bijdrager
    nma

Dank voor de beide tips! Dat van Pacifist wist ik. Is een goed programma, maar blijft omslachtig als je liever lui bent dan moe….zoals ik. Het gevoel dat het appje niet meer bestond, bekroop me toen ik de gloednieuwe PB van mijn broertje aan een nadere inspectie onderworp: ook geen Key Caps meer op te vinden. Dankzij Oppie viel het kwartje helemaal! Nogmaals dank. Fijne middag gewenst.

Bijdrager
    Deskman

KeyCaps doet het nog wel onder 10.3

Ik heb toevallig een kopietje bewaard op deze plek…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.