7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    marcoen

A5 boekje maken in pages

Beste mensen,
    Kent Pages een manier om A5 boekjes te maken. Dat wil dus zeggen, de pagina gewoon op een A5 formaat opmaken en dan een commando te geven waardoor de tegenoverliggende pagina’s op de juiste manier op A4tjes komen. Even vouwen en klaar is kees.
    Moet toch niet zo moeilijk zijn.

Bijdrager
    Oortjes

Bij pagina-instellingen aangeven dat je A4 papier liggend wilt gebruiken. Vervolgens 2 kolommen maken en je werkt op 2 A5-jes.

Bijdrager
    Applemoes

Volgens mij gewoon in je Print opdracht.

Je kunt daar in het tabje Lay-out een aantal mogelijkheden kiezen van ,de naam zegt het al, Lay-out

Bijdrager
    marcoen

Dat is niet wat ik bedoel. Bij een A5 boekje komt pagina 1 samen met de laatste pagina op een A4tje. JE moet de pagina’s dus herschikken, maar handmatig is dat nogal een gepuzzel (bovendien werkt de paginanummering dan niet meer). Je zou gewoon een commando moeten hebben dat die handelingen automatisch doet.
    Toch bedankt vast.

Bijdrager
    macmickey2

Je zal je inslagschema dus zelf moeten bepalen. De layout van 2x A% op 1 A4 werkt natuurlijk wel. Tja het is een beetje een gepuzzel. Maak een dummy en je komt een heel eind voordat je je document(en) afmaakt..

Bijdrager
    Yaris

Dit is wat je moet doen:
    1) In plaats van de tekst in Pages op een printer af te drukken, bewaar hem als PDF.
    2) Gebruik vervolgens het freewareprogramma CocoaBooklet om het PDF-bestand als een boekje af te drukken.

Bijdrager
    marcoen

dank Yaris, dit is precies wat ik nodig had. Voor de klus van januari is het te laat, maar voor de toekomst is het een reuzehandig dingetje. Verbazingwekkend dat zoiets niet standaard in Pages is opgenomen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.