8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    macmini

A5 Boekje in Word

Beste MACcers,

Kun je in word 2008 for MAC een A5-boekje maken? Ik bedoel: bij een boekje van bijvoorbeeld 8 pagina’s,dat pagina 1 tegenover 8 wordt afgedrukt? Ik zie wel voorbeelden in de windows variant, maar niet in macosx en hij is niet 1 op 1 overdraagbaar.

Mvg, Arjan

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb geen directe Word oplossing voor je, maar wel een paar programma’s die je zou kunnen proberen:
    Cheap Impostor
    CocoaBooklet

Bijdrager
    sypie

Open Word, doe Shift+Appeltje+P en kies voor Marketing -> Catalogi. En zie daar hoe je het bewerkstelligt.

Bijdrager
    mowat

Macmini ,

ik denk dat op deze site staat wat je zoekt.

http://weblog.bignerdranch.com/?p=23

m vr gr

mowat

Bijdrager
    tarun

Ik denk dat dit een oplossing kan zijn.

Een meer directe oplossing is CocoaBooklet.

Bijdrager
    wido

Direct vanuit Word 2008 een A5 boekje maken kan helaas niet.
    Ik gebruik hiervoor CocoaBooklet. Dit werkt door bij het afdrukken te kiezen naar PDF booklet. Vervolgens worden er twee PDF documenten aangemaakt, een voor de ene kant en een voor de andere kant. Afdrukken en klaar.
    Het werkt prima, aanbevolen!

Bijdrager
    monsieurpinot

weet niet hoe je het wilt uitprinten, maar veel drukkerijen/printshops hebben geavanceerde printers (en particuliere printers soms ook), maak het geheel dus gewoon op in a4, let op het aantal bladzijden dat je hebt, print het geheel naar pdf, ga naar de copyshop en laat het geheel als een a5 boekje afdrukken. klaar is kees.

Bijdrager
    Lustigson
    ”monsieurpinot”

weet niet hoe je het wilt uitprinten, maar veel drukkerijen/printshops hebben geavanceerde printers (en particuliere printers soms ook), maak het geheel dus gewoon op in a4, let op het aantal bladzijden dat je hebt, print het geheel naar pdf, ga naar de copyshop en laat het geheel als een a5 boekje afdrukken. klaar is kees.

Ik was ook in de veronderstelling dat het vooral een printerfunctie is. Ik heb ook wel eens wat schrijfsels gewoon op A4 gemaakt, maar op A5 gespiegeld geprint bij een opdrachtgever/klant. Dat was een printerinstelling. Dus een beetje copyshop kan dat vast.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.