19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    spw70

A4 op A6 vel afdrukken vanuit hoek

Ik download van een online marktplaats verzendetiketten als A4 document. Op die A4 staat linksboven steeds het verzendetiket dat op zich maar een A6 groot is. Ik ben het knippen en de afval wel erg zat dus wou nu rechtstreeks op A6 etiketten gaan afdrukken. Het lukt mij echter niet om een A4 document op ware grootte op een A6. Of tenminste niet om dat dan vanuit één van de hoeken te doen in plaats van vanuit het midden gezien ik dan maar 1/4 van mijn etiket krijg. Ik zie deze mogelijkheid nergens in mijn afdrukinstellingen, niet als ik de pdf open in voorvertoning, adobe reader DC of google chrome. Ligt dat nu aan mijn printerdriver dat dit niet kan of is er toch een manier om dit voor elkaar te krijgen?

Ik stel deze vraag met het schaamrood op mijn wangen, maar voor wie denkt dat de oplossing voor de hand liggend is raad ik aan het toch even te proberen voor je dat zegt. Alvast bedankt voor het meedenken en de al dan niet makkelijk oplossing voor dit ongemakje.

Geblokkeerd
    Anoniem

Kan je het A4 niet vol zetten met die A6 etiketten?

Of is een Dymo labelwriter de oplossing tot het printen?

Bijdrager
    spw70

Ik leg het misschien niet goed uit maar ik krijg dus een a4 aangeboden met een etiket van een a6 groot. En drie lege posities. Als ik ze moet  samenzetten in indesign bv kan ik de pdf net zo goed in een nieuw a6 document zetten.

Ik ben op zoek naar een makkelijke methode die ook mijn partner kan doen als ik er niet ben. Als de partner nu gewoon een a6 zou aanbieden maar dat krijg ik bij bol niet binnen 😀

Geblokkeerd
    Anoniem

Dan is volgens mij een Dymo labelwriter de oplossing, direct printen vanuit je pdf.

Bijdrager
    roto

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

In Voorvertoning kun je een gebied selecteren en dan bijknippen tot die selectie met ⌘K.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

inderdaad. Het probleem zit niet bij jou maar in de PDF. Die is blijkbaar opgemaakt pop A4 formaat. Croppen is de oplossing.

Bijdrager
    cheque

In voorvertoning kies je eerst afdrukken in het menu Archief. In het midden van het print menu wat dan in beeld komt, kies je in plaats van ‘voorvertoning’ de optie ‘Lay-out’.

dan is er vanzelf de mogelijkheid om 4 pagina’s of tot zelfs 16 pagina’s per A4 af te drukken.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

dan is er vanzelf de mogelijkheid om 4 pagina’s of tot zelfs 16 pagina’s per A4 af te drukken.

Dan is nog steeds 3/4 van je pagina leeg.

Bijdrager
    cheque

Denk eens in oplossingen EagerBoB

Bijdrager
    spw70

Croppen in voorvertoning is mogelijk het beste inderdaad. Had gehoopt op een optie om een voorinstelling te maken voor de printer om zoiets te doen maar ga het dan zo maar oplossen. Allen bedankt voor het meedenken !

Bijdrager
    KarelWillem

Het is wel een Mac OS dingetje (denk ik?) dat ongeacht het formaat je print ALTIJD op het midden van je pagina eindigt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>cheque op 20 januari 2019 om 23:45</p>
    In voorvertoning kies je eerst afdrukken in het menu Archief. In het midden van het print menu wat dan in beeld komt, kies je in plaats van ‘voorvertoning’ de optie ‘Lay-out’.

Dat is een oplossing die hier niet helpt. Hier Pages met een pagina met twee gekleurde vlakken:

Het blauwe vlak is een kwart van de bladzijde, net als de etiketten van spw70, het oranje vlak bedekt de hele bladzijde en dient vooral voor de duidelijkheid in de volgende twee afbeeldingen:

Bijdrager
    spw70

@Jakko bedankt dat even goed in beeld te brengen. Ik doe daar nog even bij wat ik eigenlijk wil bereiken. Ik blijf voorlopig even bij het idee dat mijn enige optie mijn pdf bij trimmen naar A6 in voorvertoning is. Misschien kan ik met automater wel een hotfoldertje maken die dat doet? Ik ben een beetje van mijn melk gezien ik al 15 jaar in het grafische werk en al aan heel wat automatisaties en workfows heb meegewerkt heb en ik hier mijn tanden op stuk bijt. Geen van mijn collega’s op de prepress kan hier geen oplossing voor bedenken en ik kan je zeggen dat er een paar knappe koppen tussenzitten. Dus niets dan respect voor degene die hier de oplossing dropt.

Bijdrager
    Octavia

A6 linksboven op A4, printen in Acrobat, instellen papierformaat ‘A6’, ‘op ware grootte’ aanvinken, dan kiezen voor afdrukstand ‘Staand’. De printer zal dan het gedeelte linksboven printen en de rest past niet op het A6je en zal dus niet afgedrukt worden

Bijdrager
    Octavia

Bijdrager
    spw70

Octavia, en zo eenvoudig kan het zijn. Ik ga het straks uitproberen want nu wil het wel dat ze die verzendetiketten ook nog is wat uit de marge plaatsen maar zo zou het moeten lukken. Dankuwel !

Bijdrager
    Octavia

Laat even weten of het werkt.

Bijdrager
    spw70

Octavia, Acrobat gedraagt zich best vreemd in jouw voorstel, printpreview ziet er goed uit, resultaat staat dan weer haaks op de print. Heel vreemd allemaal maar ik houd het dus maar bij een eenvoudige crop Van A4 naar A6 in voorvertoning

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.