6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Ruben

8Gb verschillend op touch/nano?

in de apple store (bij compare iPods) is te lezen dat het er op de iPod nano (8 gig) tot 2000 songs kunnen worden gezet.

Over de iPod touch (ook 8 gig) wordt gezegd dat er tot 1750 songs op kunnen worden gezet.

Ook staat er ook dat op de iPod nano 8gb maximaal 7000 foto’s passen, en op de iPod touch 8gb maximaal 10000!

Waarom deze grote verschillen? Is 8 gigabyte op de ene iPod anders dan op de andere?

Moderator
    unSOUND

Het besturingssyseem van de iPod touch is een stuk groter, en neemt dus meer plek in gok ik…

Bijdrager
    francisp

dit dacht ik nu ook

Bijdrager
    macses

maar waarom kunnen er dan meer foto’s op de touch?

Bijdrager
    Ruben

Precies, dat vraag ik me ook af. Gaat de touch efficenter om met foto’s en minder efficient met songs?

Moderator
    unSOUND

Gokje: Op de andere iPods worden meerdere versies op de iPod gezet omdat de software van de eerdere foto’s niet in staat is foto’s te schalen. De iPod touch heeft die software wel aan boord, en heeft dus de verschillende versies niet nodig…

Hij is dus niet minder efficiƫnt met songs, maar van de 8 GB is er dus gewoon meer in gebruik voor het OS, waardoor er minder ruimte overblijft voor songs.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.