13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    vjurjen

8,7GB aan apps. Maar welke?

Hallo,

Mijn iTunes toont mij dat ik 8.7GB aan apps op mijn iPhone heb staan. Als ik op “Sorteer op grootte klik”, zie ik dat de grootste app die ik op mijn iPhone heb staan maar 32MB is. Ook bevat geen enkele app door mij toegevoegde data (zoals AVI’s in media-player apps o.i.d.)

Mijn iPhone is gejailbreakt. Ik heb ook geen grote jailbreak-apps erop staan. Met de jailbreak-tweak AppSize heb ik de jailbreak-apps op grootte gecontroleerd. De grootste is 1MB.

Waar haalt iTunes dit vandaan? Hoe kom ik erachter wat zoveel ruimte inneemt op mijn iPhone?

Alvast bedankt,

Jurjen

Bijdrager
    Rensvw

Ik heb het zelfde probleem:

Ipad geeft de veel gb aan.

Bijdrager
    soulutions

Check bij instellingen op je iPhone bij ‘algemeen’ – ‘gebruik’ -> hier staat bij ‘opslag’ je apps en welke ruimte ze innemen. Kun je ze ook eventueel wissen. Althans in iOS 5x. Geval wil dat alle muziek en foto’s ook meegeteld worden, dus zou het daar in zitten denk ik

Bijdrager
    SunKeeper

Bij mij neemt het zulke erge vormen aan dat iTunes denkt dat er bijna 18 GB op mijn iPhone staat.

Echter heb ik maar 16 GB iPhone, waarvan 13,73 GB voor opslag te gebruiken is. Volgens mijn iPhone zelf heb ik ongeveer 600 MB vrij.

Dus? Dikke bug in iTunes, of is het iets anders?

Bijdrager
    pim939

Het is toch al langer bekend dat iTunes meer aangeeft?

Bijdrager
    SunKeeper

Omdat ik dat hier overal rondspam.:lol: Het is echter niet bekend hoe je het oplost.

Clean install van iPhone doen?

Bijdrager
    Rensvw

@pim939
    Ik heb precies het zelfde probleem en mijn ipad geeft het zelfde als itunes aan.
    Maar het kan niet kloppen, want ik heb hem vanavond hersteld en toen gaf die weer het goede getal aan. En er is niks veranderd op mijn ipad.

Bijdrager
    MacBooky

Slaan die apps niet ook andere info op … dus als je een videootje of foto maakt, komt deze in de cache van zo’n app terecht …

Bijdrager
    pim939

het is wel zo dat apps (bijvoorbeeld spellen) bijhouden wat er gebeurt en waar je bent gebleven.

Bijdrager
    Rensvw

Ja, maar deze data wordt toch niet gigabytes groot?

Bijdrager
    pim939

Nee, lijkt mij niet.

Bijdrager
    barto7

Maar de offline data van een App als Spotify kan wel Gigabytes groot worden.

Bijdrager
    vjurjen

Dank voor alle reacties. Ik heb zo’n 1000 nummers ge-synced met Spotify. Zou deze werkelijk 9 GB aan muziek downloaden? Hoe kan ik dit checken?

Het is een erg irritant probleem, want niet alleen iTunes meldt al deze ruimte, ook krijg ik met regelmaat de melding op mijn telefoon: “De schijf zit vol. Verwijder bestanden om ruimte vrij te maken.”

Ik vraag me toch af waar dit allemaal vandaan komt…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.