3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Pieces

802.1x en Jaguar…

Ik zit met het volgende probleem…

Ik heb een antique:-) Lombard-laptop met Jaguar erop en een D-Link DW122 USB-adaptertje erop. Thuis werkt het allemaal picobello.
    Nu studeer ik aan de RuG, en de enige manier om verbinding te maken met het netwerk / internet aldaar is draadloos (flexnet voor insiders), met EAP-TTLS (zelfde grapje als op de HvU etc.).

Jaguar ondersteunt die TTLS-authenticatie niet ‘native’ zoals Panther (en Tiger :P). Heeft iemand een oplossing hiervoor, in de richting van ‘tooltje installeren, voilá!’?

Of kan ik beter nog even snel aan een Panther-systeempje gaan? (aangezien hier geen FW op zit, gaat Tiger niet werken op deze laptop…)

Weet iemand iets zinnigs over deze problematiek?

Bijdrager
    Turbanus

Lopen al meerdere draadjes over in de “hardware”…

Bijdrager
    Pieces
    ”Turbanus”

Lopen al meerdere draadjes over in de “hardware”…

Ja, in zoverre, dat er veel draadjes lopen…
    – over 802.1x / TTLP in combo met Panther (heb ik niet, hier is jaguar present)
    – over draadloze netwerk-hardware oplossingen ( is hier al voor elkaar… Thuis werkt ’t netwerkje picobello)

Mijn vraag is, of het mogelijk is om de 802.1x standaard, die dus pas vanaf Panther is ingebouwd in OSX, draaiend te krijgen met Jaguar…

Jaguar ondersteunt uitsluitend WEP-sleutels, geen login-shit als TTLP, die noodzakelijk is voor het universiteitsnetwerk.[/list]

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.