10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Sachin

7200rpm harde schijf in 12″ PowerBook?

Hallo,

Heeft iemand ervaring met een 2,5″ laptop harde schijf aan 7200 rpm in een 12″ PowerBook? Deze harde schijf zal iets warmer worden dan de tragere laptop harde schijven. Nu vraag ik me af of dit een probleem is. Uiteraard wil ik niet hebben dat de ventilator van mijn PowerBook constant zit te draaien.

In grotere PowerBooks is er meer airflow en dus niet zo erg dat de harde schijf warm wordt.

Alvast bedankt voor jullie meningen;)

Fabian

Bijdrager
    klaus

Ik weet niet of dit mogelijk is,en als dit mogelijk is moet je wel rekening houden dat de snelheid omhoog gaat,maar ook het stroomverbruik van je disk. of is dat gn belemmering voor je?

Bijdrager
    Sachin
    ”klaus”

Ik weet niet of dit mogelijk is,en als dit mogelijk is moet je wel rekening houden dat de snelheid omhoog gaat,maar ook het stroomverbruik van je disk. of is dat gn belemmering voor je?

Het kan zeker. Stroomverbruik is niet zoveel meer. In een test met PC laptops ging de batterij enkele minuten minder lang mee. Enige belemmering kan hitte zijn. Dus dat moet ik nog uizoeken…

Bijdrager
    klaus

Okee, weer al iets dat ik bijgeleerd heb;)

idd, die hitte eh, toch altijd en overal hetzelfde probleem, veel succes!

Bijdrager
    Sachin

Neen! ’t Zal zeker niet gaan…:(

Nu zit er een standaard PowerBook harde schijf in aan 4200 rpm met 2MB cache.

Op dit moment doe ik een virusscan waarbij mijn huidige harde schijf maarliefst 46,2°C heeft volgens het programma Temperature Monitor Lite.

Bijgevolg zal ik moeten uitkijken voor een 5200rpm model met 8 of liefst 16MB cache. Hierdoor zal m’n PowerBook ook héél veel sneller werken!

Schande dat Apple en heel veel PC notebook fabrikanten meestal nog super trage harde schijven gebruiken…

Bijdrager
    ram0n

ik laat zelf een 5400 rpm hd in mijn pb 15″zetten
    deze hd is maar liefst 30% sneller…:wink:
    volgens de mac-winkel waar ik hem heb besteld is dit zeker de moeite waard

Bijdrager
    remier
    ”larridon”

Op dit moment doe ik een virusscan waarbij mijn huidige harde schijf maarliefst 46,2°C heeft volgens het programma Temperature Monitor Lite.

Bijgevolg zal ik moeten uitkijken voor een 5200rpm model met 8 of liefst 16MB cache. Hierdoor zal m’n PowerBook ook héél veel sneller werken!

Schande dat Apple en heel veel PC notebook fabrikanten meestal nog super trage harde schijven gebruiken…

5200 is toch een optie bij het bestellen van een PB bij de Apple Store?

Bijdrager
    JD

Kijk eens op http://www.xlr8yourmac.com. o.a. een verslag van iemand die ook de harde schijf van zijn 12″ powerbook heeft vervangen en een flinke snelheidswinst heeft behaald.

Bijdrager
    Sachin
    ”remier”
    ”larridon”

5200 is toch een optie bij het bestellen van een PB bij de Apple Store?

Dit was geen optie bij de 12″ PowerBook G4 1GHz. Maar je hebt gelijk dat het nu wel mogelijk is bij de 12″ PowerBook G4 1,33GHz of hoger. Dat is een grote vooruitgang! :D

Bijdrager
    Sachin
    ”JD”

Kijk eens op http://www.xlr8yourmac.com. o.a. een verslag van iemand die ook de harde schijf van zijn 12″ powerbook heeft vervangen en een flinke snelheidswinst heeft behaald.

Juist. Er is zelfs een test met een 7200 rpm model maar die hebben ze niet in de 12″ PowerBook getest. Er staat ook op dat ze niet weten of dit wel geschikt is voor 12″ model…

Zal dus wel niet geschik zijn zeker…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.