23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Erikaatje

700mhz is te weinig

ik heb een hele mooie iMac G4 700 mhz ..alleen wordt deze jonge wat aan de langzame kant.
    Ik heb ram al om hoog gegooid..maar dit hielp niet zo veel helaas.

Maar hoe zit het nou precies met de mhz?

is het makkelijk om deze naar bv 1 ghz te gooien?
    en is het een beetje betaal baar of is meteen een hele nieuwe een betere optie?

bedankt alvast voor jullie hulp!!

Bijdrager
    hans dorsman

Ik heb er zelf 1 van 800 MHz, maar ik vind het met de snelheid nog wel meevallen.

Upgraden gaat volgens mij alleen door het moederboord te vervangen, maar ik weet niet of die zo verkrijgbaar zijn. Goedkoop zal het in ieder geval niet zijn.

Hans

Bijdrager
    WildCard

mijn pb 667 doet het nog prima hoor;)

Bijdrager
    klaus

Idd, upgraden zal moeilijk zijn. Tenzij die cpu upgrades ook beschikbaar zijn voor iMac G4’s. Maar dat betwijfel ik (iedereen die me kan corrigeren, doe gerust!)

Een nieuwe zal volgens mij meer waarde voor z’n geld opbrengen denk ik.

mac mini?

Bijdrager
    fnk

Een snelere HD doet ook vaak wonderen………..

Bijdrager
    lowfi

je hebt wel van die overdrive achtige dingen maar volgens mij zijn die alleen geschikt voor tower macs.

kijk anders eens op http://www.xlr8yourmac.com/ of er wat te koop is voor jouw mac specifiek:)

Bijdrager
    Yosemite

Voor de iMac G4 zijn helaas geen processor upgrades beschikbaar, alleen voor de iMac’s met beeldbuis (rev A-D) zijn er processor upgrades.

Je kan denk ik het beste je iMac verkopen en er dan wat geld bijleggen om zo een snellere Mac te kopen.

Bijdrager
    PureLogic

Bij sommige Macs zoals de eMac is het mogelijk doormiddel van het aanpassen van het moederbord (met een soldeerbout) de kloksnelheid te verhogen. De 800 MHz en 1 GHz modellen bijv. tot een max van 1.47 GHz. Niet verder gaan dan 1.33 GHz is aan te raden!

Ik geloof dat dit ook mogelijk is bij sommige iMac G4 modellen, maar het aanpassen brengt natuurlijk wel de nodige risico’s met zich mee.

Bijdrager
    barbar25

Heb ook een iMac G4 700 MHz. Er zit 1 Gig ram in en een nieuwe HD op 7200rpm. Het helpt wel allemaal maar verwacht geen wonderen. Voor huis-, tuin- en keuken gebruik voldoet hij prima maar voor zware (grafische) bewerkingen, vooral 3D dan ( spelletjes dus ) is de grafische kaart te licht. Ik ben nog geen upgrade kaarten tegen gekomen en eerlijk gezegd denk ik dat je dan beter een nieuwe
    computer koopt voor dat geld.

Bijdrager
    Erikaatje

ok het is me duidelijk..jammer dat het niet makkelijk te doen valt…
    want vind me macje nog steeds heel mooi!

maar ik gebruik ‘m dus niet voor huis keuke en tuin klusjes;)

Bijdrager
    Rutger1981

Koop een mac mini… is gelijk aan een upgrade die je voor een G4(tower) zou betalen.
    Anders zou ik toch gaan kijken naar een mooie G5 imac. Blijft een investering in de toekomst.

Succes… Ik zou nog wel wachten met de imac G5 want updates zullen er waarschijnlijk nog wel komen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Hoi erika,

De processor van een iMac G4 is niet te upgraden helaas.
    Dit kan alleen bij de Powermacs, en enkele oudere (G3) imacs.
    Sommige Mac laptops hebben die mogelijkheid ook, maar de G4 imac
    valt helaas buiten de boot.

Het enige wat je kan upgraden in die machine is:
    – Snellere HD
    – Andere brander
    – Ram
    Daarbij moet ook nog eens gezegd worden dat het vervangen van de
    eerste 2 nog best een uitdagende klus kan zijn, omdat je dan diep in de iMac
    moet wroeten.

Als je alleen huis- tuin- en keukenklusjes doet, dan zou een Mac Mini
    een perfecte oplossing zijn denk ik. Jouw iMac zal nog rond de 600,-
    opleveren, en daar kun je een mooie Mini voor halen… je zit dan alleen zonder scherm:)

Mvg,
    Joram

ps:
    Ik ben het niet eens met de stelling dat een upgrade net zo duur is als een nieuwe Mini.
    Ik heb zelf een aantal Macs ge-upgrade, en dit kostte me totaal maar ±300,-.
    Bij een Mini moet je naderhand ook nog extra Ram kopen, dus dan valt de mini
    nóg duurder uit.

Bij een upgrade kijk je niet naar Ram en/of HD’s. Elke nieuwe computer die je bij
    Apple koopt heeft nog extra ram nodig, waardoor de computer duurder uitvalt.
    Een Mini met genoeg geheugen (1gb) kost al snel ±650,-.
    Een upgrade voor bijvoorbeeld een Powermac kost ±500,- inclusief videokaart.

Bijdrager
    Erikaatje

ok ..helaas dus.
    Een mac mini vind ik ook gene oplossing.

bedankt voor je duidelijke uitleg!

Geblokkeerd
    Anoniem

Een snellere HD zal nog wel een beetje helpen trouwens;
    er zit nu een 5400rpm schijf in, en als je een 7200rpm schijf
    plaatst, zal je systeem geheid een beetje snappier (niet schnappie!)
    aanvoelen. Maar een hele grote snelheidswinst zul je niet meer krijgen helaas.

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    Mr.Mark

ik zit dus eigenlijk met hetzelfde probleem. maar nu kan ik natuurlijk ook kiezen voor het upgraden van de RAM naar 1GB, of natuurlijk dat geld in een nieuwe G5 steken.
    voor welke keuze zouden jullie mij adviseren?

Bijdrager
    Erikaatje

G5 kopen!!!

meer geheugen maakt hem maar een heeeel klein beetje sneller.. helaas

wil je echt snel.. dan is G5 het antwoord!

Bijdrager
    Mr.Mark
    ”erikaatjuh”

wil je echt snel.. dan is G5 het antwoord!

zoiets had ik eigenlijk al wel van jou verwacht:P

Bijdrager
    Erikaatje

het is gewoon het enige antwoord:P

en je wist zelf stiekem ook wel al het antwoord..je wou alleen een bevestiging he!:D

Bijdrager
    Mr.Mark

ach jah, als er andere manieren waren die op hetzelfde neerkwamen dan had ik die in overweging kunnen brengen he. 8)

Bijdrager
    atropos
    ”soulcreeper”

ik zit dus eigenlijk met hetzelfde probleem. maar nu kan ik natuurlijk ook kiezen voor het upgraden van de RAM naar 1GB, of natuurlijk dat geld in een nieuwe G5 steken.
    voor welke keuze zouden jullie mij adviseren?

Is dit dan niks voor jou?

Bijdrager
    Mr.Mark

dan heb ik het slightest idea dat ik mn mac een paar weken niet kan gebruiken, en dan erbij is het risico ook groot dat mn board niet eens heel terugkomt en ten derde kost het zoveel geld dat ik voor dezelfde prijs + het geld van mn G4 een G5 kan kopen. dus echt speciaal is het voor de mensen buiten USA niet.
    als het nou in NL ook kon gebeuren, dan was het n ander verhaal

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb een G3 met G4 upgrade die snel genoeg is voor het internet en eenvoudige DTP, maar mijn G5 – “al is het maar” een Dual 1.8 – is voor mij gewoon the max.

If you want speed, buy a Dual G5!

Maar …. ik kocht die G5 alleen voor video & DVD editing.

OK, als 700 MHz te weinig is, adviseer ik je alleen een G5, want de kosten voor een upgrade zijn te hoog.

Bijdrager
    hans dorsman

Ik heb een imac 800 en 512 MB RAM, maar wel met een nieuwe harde schijf. Ik vind eigenlijk dat het meeste nog wel gaat. Met excel, word, safari, iphoto en imovie is best te werken en zelfs final cut pro gaat nog wel. Je moet alleen niet proberen ongerenderde stukjes film af te spelen en voor het coderen heb je af en toe ook wel een nachtje nodig.

Hans

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.