8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Jappie

6gig .dv film splitsen

Heb zojuist een .dv film van 6gig geimporteed in imovie. Deze is dus te groot om naar een externe “windows” schijf te schrijven. Nu heb ik al het een en ander geprobeerd om het te splitsen.
    in imovie zelf kan het niet want dan krijg je 2 fragmenten maar geen 2 bestanden.
    in quicktime heb ik het een uur geleden aangezet om het in 2en te delen maar nu pas
    op zon 25%….

Is er geen makkelijke optie om een .dv filmpje in 2en te hakken?

Moderator
    unSOUND

Je kunt het iMovie project openen met de rechter muisknop, daarin zitten vervolgens alle bestanden van het project, waarschijnlijk zijn die per stuk niet groter dan 4 GB.

Bijdrager
    TijhofGraphics

In iMovie heb je nu een project geopend waarin je een film hebt van oorspronkelijk 6 GB.
    Deze heb je gesplitst in 32 fragmenten, uiteraard als je het exporteerd heb je nog steeds 2 film.

Echter, het iMovie bestand bevat alle fragmenten apart.
    Als je rechtermuisknop op het iMovie-project bestand in de Finder doet en dan “Pakketinhoud openen” en dan een beetje zoekt(de laatste map heet Media) dan heb je voor elk fragment een apart .dv bestand.

PS: Dit bedoeld unSOUND ook….

Geblokkeerd
    Anoniem

Of, als je het gehele project in een keer wilt verzenden.

1. Maak een archief van het project, mbv Finder. Dit maakt een groot ZIP bestand met al je files er in.
    2. Open Terminal.app.
    3. Type het volgende, maar druk nog niet op enter. “split -b 1024m ” (let op de spatie!)
    4. Sleep de ZIP file uit Finder in het terminal window. De naam en het pad van de file verschijnen nu achter het commando.
    5. Druk op enter.

Je krijgt nu X bestanden, van 1GB groot. Deze bestanden kan je op een ander Unix systeem weer samenvoegen met het commando “cat”.
    [code:1:af8156c063]
    $ cat ZIP.deel1 >> ~/Project.zip
    $ cat ZIP.deel2 >> ~/Project.zip
    $ cat ZIP.deel3 >> ~/Project.zip

$ cat ZIP.deelN >> ~/Project.zip
    [/code:1:af8156c063]

Moderator
    unSOUND
    ”cailin

Of, als je het gehele project in een keer wilt verzenden.

Als je 1 of 2 bestanden uit het iMovie project haalt, en deze gewoon erbij zet in een map, kan het ook in 1 keer. Om nu eerst de hele 6GB in een zip te gaan steken en deze te gaan splitsen is wel een enorme omweg…

Geblokkeerd
    Anoniem

Fair enough… Als de vereiste aanpassing zo simpel is, dan kan dat inderdaad.

Zou het project echter een wirwar zijn van files in vele directories, dan is mijn aanpak beter. Je hebt dan namelijk de garantie dat je aan de overkant precies een kopie hebt van de originele situatie.

Moderator
    unSOUND

Een iMovie project is van binnen vrij simpel. Er staat onder andere een map Media in, als je hier 2 a 3 bestanden uit haalt ben je er denk ik al. Die kopieer je dan los mee. Op de andere machine aangekomen plaats je ze weer terug in die map, en klaar ben je.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

je kan ook in QT zelf editen. Ondanks dat iMovie geniaal is (tot en met iMovie HD uit iLife 6)
    is QT nog genialer!

Als je in QUICKTIME zelf edit dan is dit zo gepiept:

Deel de film op in stukken door in en uit punt te maken in QT. (je hebt dan wel QT PRO nodig)
    – trim movie to selection
    – save “deel1”

Dan open je de orginele QT bestand weer en dan doe je het volgende stuk. DV wordt dan binnen een minuut per GB weggeschreven.

Ik denk dat jouw probleem met QT is dat je export gebruikt om een deel weg te schrijven en de recompressed QT weer wat in jouw geval niet nodig is.

Waar de terminal manier is ook ok! En show pakkage content manier van Unsound ook dus eigenlijk is dit een overbodige post :lol:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.