10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Denebola

64Gb Sandisk stick & MacBook air 11"

Ik heb een macbook air 11″ *) met slechts 64Gb. Perfect voor een computertje d’rbij. Maar het zou iets meer Gb mogen zijn. Vandaar mijn vraag of die kleine Sandisk stick van 64Gb, die bijna geheel in het slot verdwijnt, ook werkt op deze laptop. Wie heeft er ervaring mee?
    *) model medio 2012, 1,7 GHz Intel Core i5, 4 Gb 1600 MHz, Yosemite

Bijdrager
    SMTR

Alle USB opslag werk gewoon op een MacBook. Je zou ook eens kunnen kijken naar zo’n adapter voor micro-sd die helemaal in het slot verdwijnt.

EDIT: Deze: http://store.apple.com/nl/product/HF156ZM/B/nifty-drives-minidrive-voor-macbook-air

Bijdrager
    eiko

De mini drive is er niet voor de 11″ omdat die geen SD card lezer heeft

Bijdrager
    SMTR

Haha, slecht gelezen;-)

Moderator
    Night

Biedt iCloud je niet genoeg GB’s?

Bijdrager
    1984
    Denebola op 31 januari 2015

Vandaar mijn vraag of die kleine Sandisk stick van 64Gb, die bijna geheel in het slot verdwijnt, ook werkt op deze laptop.

Bedoel je niet een SDXC-kaart ?

let wel op dat bijvb. 2 Gb niet functioneert…. maar dat moet je navragen, een periode terug is deze vraag ook op dit forum besproken

EDIT: SDXC geheugenkaartjes groter dan 64GB > http://www.onemorething.nl/community/topic/sdxc-geheugenkaartjes-groter-dan-64gb/

Bijdrager
    Franky Mac

Nee, het gaat hier om zo’n klein USB stickie, dat een klein stukje uit de USB-poort steekt.

Met deze heb ik geen ervaring, wel met een 32GB USB2 versie van een ander merk (CrMemory). Ik heb er multimedia files op om de SSD van mijn MacBook Air 11 inch te ontlasten. Schrijven gaat heel traag, maar lezen gaat snel genoeg. MP3 bestanden worden zonder haperingen afgespeeld. Ik heb deze stick continue in de linker USB-poort geplugd zitten.

Bijdrager
    madcat

Koop iig een usb 3 disk die lekker snel is > 100mb/s schrijf snelheid.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Franky Mac

@Denebola
    Ik weet niet of je zo’n Sandisk USB3 stick van 64GB heb gekocht, zo ja, werkt dat bij jou?

Als upgrade van mijn 32GB stickie heb ik er laatst ook zo één van 64GB gekocht. Helaas werkte dat niet zo goed als mijn oude USB2 stick, die oude stick kan ik continue in de linker USB-poort geplugd laten zitten. Deze Sandisk niet, na een nacht was de batterij van mijn MacBook Air 12% leeg gelopen, blijkbaar gaat de computer met deze stick erin niet diep genoeg in slaap.

Ik heb diverse utilities geprobeerd, zoals Mountain en Sleepwatcher (met een eject script), maar het is me niet gelukt om die Sandisk op een zodanige manier te unmounten/ejecten dat mijn batterij niet leegliep.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.