10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Noest

60W MagSafe mogelijk aan te sluiten op 2014 MBA?

Ik heb hier nog een goed functionerende 60W MagSafe Power Adapter liggen van een MB White 2008. Kan ik deze gebruiken om mijn MB Air mee op te laden?

De adapter die bij de Air geleverd wordt is 45 W.

Ook is het stekkertje anders, maar daar bestaat volgens mij een tussenstukje voor, toch?

Het gaat vooral om het verschil in vermogen. Is de 60W adapter schadelijk voor een 2014 Air?

Bijdrager
    MEEUW

Domme vragen bestaan niet. Domme vragen bestaan niet. Domme vragen bestaan niet.

Toch twijfel ik aan die zin.
    Stekkertje is niet voor niks anders….

Bijdrager
    Noest

Dom blijft subjectief, dus je mag mijn vraag best dom vinden hoor;)

Dank voor je antwoord iig:)

Waarom een stekkertje anders is, dat weet je nooit zeker bij bedrijven zoals Apple. Ze kunnen ook een formaat veranderen om zo vorige producten onbruikbaar te maken in combinatie met nieuwere producten….

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dat kan gewoon hoor. Je moet alleen een MagSafe to MagSafe 2 adapter kopen. Hier laad ik meermaals per week computers op met de ‘verkeerde’ adapter, of dat nu een MacBook Air is met een 85W adapter of een 17″ MBP met een 45W Air adapter. iPhones e.d. hangen ook wel eens aan iPad laders:lol:

Bijdrager
    erwinde

Dat werkt zeker, ik laad mijn macBook Pro af en toe op met de lader van mijn oude witte macBook. Met deze:

http://store.apple.com/nl/product/MD504ZM/A/magsafe-naar-magsafe-2-converter

Bijdrager
    Noest

Dank voor jullie reacties!

Het kan dus geen kwaad dat de oude adapter 60W is en de bij de Air geleverde adapter een 45W adapter is? De Air kan de 60W dus gewoon aan zonder dat er schade ontstaat?

Bijdrager
    MacKevin11

Dat werkt zeker.
    Als je bij Apple een Thunderbolt Display koopt kun je je MacBook verbinden met Thunderbolt + een voedingskabel (die aan het scherm zit) om hem tegelijkertijd op te laden! Met deze voedingskabel kan je elke MacBook (Air/Pro) opladen.

Dus dat kan zekerste weten.

@meeuw
    Dat stekkertje is anders omdat, zoals de ts al aangaf als mogelijkheid, ze deze in de loop der jaren hebben vernieuwd.
    Er zijn overigens ‘omvormertjes’ te krijgen die dit voor je omzetten. Deze kun je via de Apple Store (online) of in een winkel kopen en zijn ook bij een Thunderbolt Display bijgeleverd (standaard, zonder extra kosten).

Bijdrager
    Noest

@mackevin11 Dank je voor je reactie. De vraag blijft dan wel, heeft de uitgang van een TB-display een vermogen van 60W of 45W. Ik kan dit niet terugvinden op de site van Apple. Enig idee?

Bijdrager
    MacKevin11

Bijdrager
    Noest

Mmm, op die pagina ben ik niet terecht gekomen:(

Nogmaals dank:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.