16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    kaygosselink

5x Lion

Omdat ik nog niet zo lang bij MacBook Pro heb kon ik een gratis code krijgen voor Lion.
    Als het hebt aangeschaft kun je het op 5 macs installeren.
    Nu wil ik binnenkort een clean instal doen van eerst snow leopard (omdat ik de cd’s heb) en hem daarna upgraden naar lion.

Kan ik hem nu hierna nog maar 3x installeren of ziet Lion dat het serienummer hetzelfde is?

Alvast Bedankt!

Kay Gosselink

Bijdrager
    Soap

Serienummer hetzelfde denk ik.

Bijdrager
    E.Valentino

@ Soap:

als je geen antwoord weet ga dan niet gissen ofzo…

@ Kay:

Lion gebruikt geen serienummer dus in principe kan je hem zo vaak installeren als je wilt. Het is echter niet legaal maar het ligt natuurlijk aan jezelf hoe erg dit je stoort;-)

Bijdrager
    bigkevx2

Lion gebruikt geen serienummer inderdaad maar je zult hem onder jouw Apple ID toch echt maar op 5 verschillende Macs kunnen downloaden.

Bijdrager
    Hansi2124

Maar eenmaal op dvd gebrand kan je het zo vaak mogelijk installeren als je wilt…..

Inactief
    Anoniem

Je hebt net een MBP, en je wilt nu al een clean install doen? Had je problemen?

Bijdrager
    SunKeeper

Gaat inderdaad naar het serienummer. Als je voor het eerst Lion koopt en installeert op een Mac, wordt er 1 van de 5 licenties aan dat serienummer gekoppeld.

Op die betreffende Mac kun je Lion vervolgens nog 10 keer of 150 keer opnieuw downloaden en installeren (zo vaak als je maar wilt dus:wink: ) maar dat blijft nog steeds 1 licentie, dus 1 van die 5. En op die zelfde manier met de resterende 4.

Daar hoef je dus geen DVD voor te gaan branden (pokkewerk in mijn ogen, en als je over een paar jaar die DVD nog eens wilt gebruiken, zul je zien dat hij weigert, omdat lege DVD’s maar een beperkte levensduur hebben)

Just my 2 cents.

Edit: nog iets belangrijks: heb je Lion al gekocht voor een bestaande Mac, en je koopt een nieuwe Mac, hoort daar een losse licentie bij.

Dit komt omdat je samen met die Mac ook OS X Lion koopt. In dat geval hoef je je dus geen zorgen te maken over die eerder gekochte 5 licenties voor € 23,99, want die nieuwe gekochte Mac heeft altijd recht op een gratis Lion-download, en gaat niet van die 5 af.

Bijdrager
    kaygosselink

Oke bedankt mensen!!!

Je hebt net een MBP, en je wilt nu al een clean install doen? Had je problemen?

Het antwoord hierop is dat binnenkort een softwarepakket voor de mac wie eerst alleen beschikbaar is voor mac. Nu wil ik gewoon goed beginnen, heb er nu al een hoop rotzooi op.

Bedankt!!!

Bijdrager
    Simonvanwijk

Overigens moet je die gratis Lion binnen 30 dagen na aankoop downloaden. Dat je ’t even weet.

Bijdrager
    SunKeeper

Que?

Dat geldt alleen voor het up-to-update-programma als je een Mac hebt gekocht na 20 juli 2011 waar nog Snow Leopard op staat.:smile:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    kaygosselink op 16 september 2011

Het antwoord hierop is dat binnenkort een softwarepakket voor de mac wie eerst alleen beschikbaar is voor mac.

In de leer geweest bij Johan Cruijff?;)

Bijdrager
    Afroman

Hoe doen bedrijven dit? Mijn school heeft zo’n 2000 computers en grotendeels is een Mac. Hoe graden die dan up naar Lion als de tijd rijp is?

Bijdrager
    Hansi2124

Dan moet de school Mac OS X kopen met een licentie voor meer dan 5 computers.

Bijdrager
    kaygosselink

Ik heb nu al wel gewoon lion erop staan; dus dat is het probleem niet

Bijdrager
    SunKeeper
    Afroman op 16 september 2011

Hoe doen bedrijven dit? Mijn school heeft zo\’n 2000 computers en grotendeels is een Mac. Hoe graden die dan up naar Lion als de tijd rijp is?

Zoals ook al uit de link van Hansi te halen is: ze kopen die volumelicentie, en dan via NetInstall op een server doen een bepaalde groep Macs (kunnen er 100 of 1600 zijn, maakt niet uit) allemaal hetzelfde tegelijktijd; Lion installeren.

En ook updates gaan via een server, dus allemaal automatisch voor alle Macs tegelijk.

En bij Windows werkt het niet anders via imaging en ghosting. Dat loopt alleen minder ‘deftig’ dan bij Apple.

Inactief
    Anoniem
    kaygosselink op 16 september 2011

Nu wil ik gewoon goed beginnen, heb er nu al een hoop rotzooi op.

Dan gooi je toch gewoon die rotzooi weg? Een clean install is voor OS X echt alleen maar nodig wanneer je problemen hebt met je schijf oid. Het is geen Windows:wink:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.