7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Marcel

5G

Ik heb de nieuwsbrief ontvangen van KPN met de aankondiging en prijzen van het 5G netwerk. Ik vraag me af waarom dit snelle netwerk, alle appjes werken uitstekend met 4G op mijn nieuwe Iphone . Dus wat is het nut behalve dat het ook nog eens duurder is. Whattapp en facetime werken prima met  4G maar misschien zie ik iets over het hoofd

Bijdrager
    TheBigZ

Sowieso ondersteunt jouw iPhone nog geen 5G, dus wacht er nog maar even mee.

https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/wat-is-5g-en-wat-kun-je-ermee

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, begin nog eens een discussie over het nut van 5G. .;)

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>KarelWillem op 9 juli 2020 om 17:55</p>
    Ja, begin nog eens een discussie over het nut van 5G. .;)

Afgezaagd, inderdaad. We moeten het zo langzamerhand maar eens over 6G gaan hebben.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik vraag me af waarom dit snelle netwerk, alle appjes werken uitstekend met 4G op mijn nieuwe Iphone.

Als je zoiets als dit schrijft heb je echt geen flauw idee van de opzet van 5G i.d.d.

Sleutelbeheerder
    Night

Dat is maar ten dele waar: Op een 5G netwerk kun je – zeker voorlopig nog – gewoon met 4G terecht. Alleen is het op het 5G netwerk mogelijk meerdere apparaten sneller gelijktijdig van data te voorzien. Dat is dus vooral handig voor de aanbieder. Niet iets om zelf voor te betalen dus, met een 4G toestel 🙂 En daarbij maakt 5G voorlopig nog gewoon gebruik van 4G LTE. Pas als er 5G frequenties gebruikt gaan worden, die 4G telefoons niet ondersteunen, wordt het een ander verhaal. Maar ook dan zal 4G niet zomaar ophouden te bestaan.. Ter vergelijk: de meeste aanbieders ondersteunen nog 1G en 2G (als is die eerste binnenkort toch echt verleden tijd).

https://www.cnet.com/news/no-5g-isnt-going-to-make-your-4g-lte-phone-obsolete/

Bijdrager
    iKweethetbeter

<p class=”cite”>Night op 9 juli 2020 om 22:31</p>
    Dat is maar ten dele waar: Op een 5G netwerk kun je – zeker voorlopig nog – gewoon met 4G terecht.

Onzin, alleen met een telefoon die 5G ondersteunt, kun je op een 5G netwerk terecht.

Alleen beginnen de meeste providers met hybride 5G zendmasten, er gaan niet meer kanalen naar 5G dan er vraag naar is, dus blijft 4G beschikbaar.

5G is voor 99% marketing. Trap er niet in, je hebt het voor 99% zeker niet nodig. Het is op de klassieke frequenties marginaal sneller dan 4G, alleen op zeer hoge frequenties kan het merkbaar sneller, maar dat betekent miljoenen masten plaatsen, wat een enorme verspilling van geld is en wat het landschap zeer vervuilt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.