3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Ronaldotjuh

[5G iPod] Losse nummers niet te zien onder Artists

Ik heb sinds kort een 5G iPod (30 Gb) en heb daar mijn muziekverzameling opgezet. Echter, als ik van een bepaalde artiest één album erop heb staan en enkele losse nummers, dan zijn deze losse nummers via Artists op de iPod niet te zien. Wel via Songs, maar niet via Artists, welke ik makkelijker vind.
    Het lijkt alsof de iPod het ‘tussenmenu’, waarin je kunt kiezen tussen All of een bepaald album van die Artist, overslaat. Ook gaat de iPod bij artiesten waarvan ik maar één nummer erop heb staan, ook direct door naar die nummers, dus hier wordt het menu ook overgeslagen als dat ene nummer van een verzamel album komt. Dit laatste vind ik overigens niet een hele grote ramp als het om één nummer gaat, maar dat eerste vind ik wel irritant.

Zo heb ik bijvoorbeeld van The Black Eyed Peas één album (Monkey Business, 15 nummers) en één los nummer (Mas Que Nada, staat niet op dat album, dus ik heb bij de Tag ook geen album ingevoerd). Op mijn vorige iPod (4G iPod Photo, 20 Gb) zou ik dan, als ik via Artists naar The Black Eyed Peas zou gaan, dan zou ik kunnen kiezen voor All, en dan zou ik alle nummers, dus de 15 van het album Monkey Business en die ene losse, Mas Que Nada, zien, of ik zou alleen het album Monkey Business kunnen kiezen (dit staat dan onder All).
    Bij mijn nieuwe 5G iPod lukt dit dus niet. Als ik dan via Artists naar The Black Eyed Peas ga, dan zie ik direct het album Monkey Business, dus ik heb niet dat menutje met de keuze tussen All en alleen het album. Als ik vervolgens terugga via de Menu knop (als ik dus dat album zie), kom ik weer in de Artists lijst, maar er staat dan bovenin geen Artists, maar The Black Eyed Peas, zoals dit bij mijn oude iPod boven het menu met de keuze All en album zou staan.

Dit losse nummer is weldegelijk gekopieerd naar de iPod en is dan wel te bereiken via Songs, maar ik heb deze liever ook te bereiken via Artists.
    Zou ik dit losse nummer in de ID tag als albumnaam ‘X’ ofzo opgeven, dan krijg ik wel de keus tussen All, Monkey Business en X.

Ik hoop dat dit op te lossen is, ik heb al verschillende dingen geprobeerd (iPod firmware naar de laatste versie updaten, de iPod resetten en zelfs de iPod helemaal herstellen en dus alle nummers opnieuw naar de iPod te kopieren.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen, en dat ik dus, zoals op mijn oude iPod, als ik een artiest via Artists selecteer waarvan er een aantal lossen nummers en één album erop staan, dat ik dan de keuze heb tussen All en dat album, en dat de iPod dan niet gelijk naar dat album gaat (dat er dus als het ware een menu word overgeslagen)?

Ik gebruik de iPod trouwens onder Windows XP SP2

Bijdrager
    S.A.F

Ik heb, en samen met mij iedereen met een iPod Video denk ik, hetzelfde probleem als jij. Ongelofelijk irritant. Ben ik helemaal met je eens. Ze zouden dit echt moeten verbeteren. Zeker als je geen verstand van computers hebt is dit gewoon een ramp.

Ik los het altijd maar op door net als jij bij album X in te vullen of iets dergelijks. Een andere oplossing is er bij mijn weten ook (nog) niet.

Bijdrager
    Moode

Ik geef losse nummers altijd “Diversen” als album mee. Daarmee zijn ze onder artiesten te vinden en geeft het album diversen een gevarieerd overzicht van nummers waarvan ik niet het hele album heb.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.