7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Cloudsurfer

533MHz SO-DIMM’s

Ik heb nu een iMac Core 2 Duo met twee reepjes van 512MB. Dit zijn de standaard reepjes die met mijn iMac kwamen, 667MHz dus als ik Apple mag geloven. Op den duur wil ik dit opkrikken naar een gig of twee. Is het echt van belang dat ik die van 667MHz koop, of zal 533MHz ook voldoen? Dat er dus geen rare dingen gaan gebeuren als ik er twee reepjes van een gig in douw die ruim 130 MHz slomer lopen?

Is het verschil trouwens te merken tussen die twee snelheden?

Bijdrager
    aerosoul

langzamer geheugen kan vaak wel. Al is het dan wel zo dat de rest van je geheugen op diezelfde snelheid zal gaan draaien.

Verder raad ik je aan om hetzelfde geheugen te kopen als dat er nu inzit ivm het beter en stabieler lopen . En vooral betrouwbaarder.

Bijdrager
    Nikita

Zolang als het DDR2 geheugen is zal het waarschijnlijk wel werken. Maar je bent wel aan het overklokken, in feite. En da’s dan weer niet zo super voor de hardware.

Moderator
    unSOUND

Ho ho ho…. het gaat om langzamere modules he… niet over snellere.

En zoals in de Ram F.A.Q. staat ( hint ), geeft langzamer Ram vrijwel altijd problemen.

Bijdrager
    Cars

En zoveel zal het toch niet schelen qua geld? Gewoon 667, zonde van je iMac om hem langzamer te laten lopen..

Bijdrager
    computer space

Wanneer je er langzamere in stopt, gebeurt er gewoon niks mee. Die geheugenbank wordt genegeerd.

Moderator
    unSOUND

Bij de iBooks was het anders een gegarandeerde Kernel Panic, dus domweg negeren gebeurt niet altijd…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.