12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    ketsjeng

500GB Samsung SSD 850 EVO MZ-75E500B

Hallo

Sinds kort heb ik een MacBook Pro 13 inch mid 2012
    Nu hoor ik overal dat een ssd schijf hem een stuk sneller maakt
    Graag zou ik willen weten of de 500GB Samsung SSD 850 EVO MZ-75E500B
    Er in kan, inplaats van de 750GB gewone harde schijf die er nu in zit ?
    En is dat eenvoudig om zoiets er zelf in te zetten

Mvg Ketsjeng

Bijdrager
    fixar

ja en ja

Bijdrager
    ketsjeng

Kort maar krachtig dus haha
    Voor niets zorgen gemaakt, en die Samsung is ook een goeie ssd schijf of zeggen jullie je kan beter wat anders nemen ?
    Bedankt voor de antwoorden(y)

Bijdrager
    tarun

Als hij past is het erg eenvoudig. Koste mij vijf minuten. (En daarna uren data overpompen.)

Bijdrager
    iMachia

Inderdaad, het inbouwen is een relatief fluitje van een cent. Zowel bij een Macbook als bij een iMac gedaan. Alleen het overpompen van data, en zorgen voor alle juiste instellingen, kost enorm veel tijd…

Bijdrager
    ketsjeng

Misschien een domme vraag, maar ik kan dan toch gewoon een backup van de Time Machine terug zetten nadat ik OS X Yosemite er op heb geïnstalleerd
    ?

Bijdrager
    ketsjeng

Iedereen bedankt voor de hulp
    Morgen ga ik er mee aan de slag met alle info(y)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik lees her en der dat er problemen zijn met die SSD en MacBooks. Kan iemand mij dat bevestigen?
    bvb hier en hier ook.
    Nu heb ik een MacBook van 2007 (Santa Rosa) en vraag mij toch af of het zal werken in die computer. Hij draait Lion.
    Heeft iemand ervaringen met SATA II en die ssd?

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Bedankt. Ik heb er één gekocht. Installatie verliep vlot, overzetten van gegevens met Carbon Copy Cloner ook. Ik was wel verrast door de lage snelheid maar dat ligt aan de MacBook die SATA I is, dus slechts 1.5 Gb/sec.
    Hij werkt voor de rest wel goed. Opstarten en starten van programma’s is beduidend sneller, maar kopiëren van bestanden kan beter. Ik geraak niet veel verder dan 110 MB/sec. Als ik later een snellere Macbook Pro koop kan hij er hopelijk in en zal het beter zijn.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.