11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    wouters

50 euro terug?

Na alle reacties hier op de site te hebben gelezen (nou ja, alle;))
    Toch maar besloten om mijn iphone bestelling bij tmobile te annuleren… en hopen dat er snel een andere provider met iphone4 komt.
    Nu staat er in de brief die ik heb gekregen bij mijn aanbetaling dat er 4,95 administratiekosten in rekening gebracht worden op het moment dat je er vanaf ziet. Is dit bovenop mijn aanbetaling van 50 euro. Of krijg ik mijn 50 euro – 4,95 terug. Ik zie niet helemaal hoe ik dit moet interpreteren.
    Iemand?

Bijdrager
    Skonning

Als je er vanaf ziet kost het grapje je in totaal 4,95.

Bijdrager
    wouters

enig idee waar ik het geld dat moet terughalen.
    Bij winkel zelf? (maakt het ook nog uit wanneer ik dit beslis, nee toch?)

Bijdrager
    francisbacon

Heb je het al aan T-Mobile gevraagd?

Bijdrager
    Yoeri

Had ik ook. Wordt netjes teruggestort na een telefoontje met de mensen van T-Mobile.

Bijdrager
    midas

Ik heb vorige week mijn iphone bij twee winkels besteld. Vandaag kon ik hem ophalen bij telefoonkopen.nl.
    Helaas had ik ook bij de tmobile 50 aanbetaald maar leveren ze later dan de concurrentie! Het geld gaven ze op 5 euro na zonder problemen terug.

Uiteindelijk heb ik dus nog geen twee weken op de iphone hoeven wachten

Bijdrager
    Nickalicious

Dat je 4,95 moet betalen is desondanks nog steeds belachleijk..

Bijdrager
    midas

Waarom?
    Je maakt een deal iets bij ze te kopen, je doet zelfs een aanbetaling.
    Dat ik me dan na een week bedenk is toch mijn probleem. Ik was al blij dat ik er zo makkelijk onderuit kwam.
    Tweemaal heeft iemand de boel staan invoeren en dat kost nu eenmaal geld.

Bijdrager
    Calpa

Ik weet niet of er iets veranderd is, maar afgelopen jaar met de 3GS werd mij verzekerd dat de ‘aanbetaling’ volledig vrijblijvend was.. nergens werd iets gezegd over administratiekosten.

En verder, tal van winkels doen dingen voor klanten die niet altijd leiden tot het verkopen van iets (‘service’ noemt met dat).. maken van offertes, het bellen van leveranciers, het geven van advies.. dat het ‘tijd’ kost iets in te voeren in een computer is geen argument om dan maar 5 euro administratiekosten te rekenen.

Bijdrager
    jf

In de brief die je krijgt wanneer je de iPhone 4 reserveert bij de T-mobile shop, staat duidelijk dat je – indien je de reservering annuleert – de 50 euro terug krijgt, maar wel 4,95 administratiekosten moet betalen.

Overigens is het wel opvallend dat je dat pas in de brief leest. Mij is het in ieder geval niet verteld toen ik de reservering deed en ik heb ook nergens een handtekening onder gezet. Ik vraag me dan ook af of het juridisch stand houdt dat ze die administratiekosten willen innen (want niet vantevoren verteld en je hebt er niet voor getekend). Maar om voor die 4,95 nou een hele juridische strijd aan te gaan…

Bijdrager
    Garbera

Ik vind vijf euro zeer netjes. Jij reserveert bij T-Mobile, zij houden een slecht-verkrijgbare telefoon apart, moeten dit allemaal in het systeem verwerken, ect.

Als jij hem dan ineens niet wil, terwijl je dat wel toegezegd hebt, vind ik vijf euro een zeer acceptabele prijs.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.