5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

4x AGP kaart in G4 400 (2x AGP)

Kan iemand mij vertellen of een 4x AGP video-kaart werkt in een G4 400 Sawtooth die origineel een 2 x AGP kaart had. Misschien wel, maar is er geen kans van op termijn het moederbord te beschadigen?
    (ik weet dat G5 8x AGP niet compatibel is met G4)

TIA

:finderoud:

Bijdrager
    ya_nn

Dit is zeer zeker mogelijk, over beschadiging moet je je ook geen zorgen maken. Het verschil tussen AGP 8x en AGP 4x ligt in een mac net iets anders (ivm de ADC connector) want normaal zijn deze ook backwards compatible.

Bijdrager
    computer space

http://www.xlr8yourmac.com is een goede site om functioneren van type X te bekijken.

Bijdrager
    HSL

het werkt alleen als de kaart ook backwards compatible is, en dat zijn ze niet allemaal.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Wat ik verwarrend vond was dit:
    lowendmac – Sawtooth
    “The video card on G4 systems made after 1999.12.02 is “up to 40% faster” and includes a DVI interface for digital flat panel displays.
    Because this model was created before Apple adopted the ADC port (which provides power to an external monitor), the Sawtooth G4 is unable to support ADC displays. It may also be incompatible with AGP 4x and later cards that include a retention tab. Because of voltage differences between the AGP 2x and 4x specs, newer cards may also be electronically incompatible with the Sawtooth G4.”

en dat zette me tot nadenken of dat niet de oorzaak zou geweest zijn van een defect moederbord bij mijn broer zijn G4 Sawtooth.
    de verschijnselen van uitvallen van de computer en niet meer willen opstarten zijn begonnen na installatie van een 4x AGP card Nvidia 128 MB voor Mac.

Of was dat een toeval? Of bestaan er van de AGP G4 400 dan toch nog verschillende versies…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.