8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ControlAltDelete

4K resolutie streamen naar Smart TV

Hi!

Ik heb op mijn Mac (MacBook pro 16 inch) wat compilaties gemaakt van al mijn vakantiefilmpjes (in 4K). Deze zou ik graag willen streamen naar mijn 4K Smart TV (van LG). Deze TV is uitgerust met zowel Airplay 2 als de Apple TV app. Maar wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar.

• Als ik heb hem open in QuickTime en deel via Airplay, krijg ik een fout melding: Bestandsformaat wordt niet ondersteund.
    • Als ik hem in mijn TV-bibliotheek zet (voorheen iTunes), is ie niet zichtbaar in de Apple TV app op de Televisie. Maar wel af te spelen via mijn losse Apple TV 3 (maar die is FullHD)
    • Als ik het scherm van mijn Mac deel (mirror) gaat het goed, maar is de resolutie werkelijk dramatisch laag/slecht.
    • Als ik hem in mijn foto’s app importeer, kan ik hem wel streamen van mijn iPad en iPhone naar mijn TV, maar zit mijn iCloud-bibliotheek wel gelijk vol.

Zie ik nou iets over het hoofd?

Moderator
    Night

Welk bestandsformaat is de video dan?

Bijdrager
    ControlAltDelete

Ik heb verschillende geprobeerd, mp4, m4v, mov

Bijdrager
    Macgb

Waar heb je de filmpjes mee gemaakt , als dat met je iPhone is, is de codec ongetwijfeld HEVC in een .mp4 container dat gaat vooralsnog denk ik  op geen enkele TV werken.

Anders ook eens kijken welke specificaties de LG tv opgeeft voor 4k en waar je filmbestanden precies mee zijn gemaakt. Het gaat dan zowel om de container ( b.v. mp4) de codec (b.v h264 of h265 e.d.) als de beeldresolutie (pixel afmetingen). 4K is niet altijd hetzelfde helaas.
    HtH

Bijdrager
    ControlAltDelete

De losse filmpjes zijn gemaakt met mijn iPhone, die heb ik bewerkt in iMovie. Tevens verschillende codecs reeds geprobeerd.

Het gekke is dat ik een 4K filmpje – gemaakt met de iPhone – wel direct vanuit de foto’s app naar mijn tv kan streamen, maar vanuit de foto’s app op de mac gaat dit niet (niet-ondersteunde structuur).

Wat mij irriteert is niet eens dat dit niet lukt, maar meer dat je dus helemaal niets hebt aan Airplay en de Apple TV app op een 4K TV. Vooral omdat dit bij de keuze van deze TV de doorslag gaf.  Nu ga ik er dus alsnog een losse Apple TV 4K aan hangen.

Bijdrager
    Macgb

Stream je vanaf je iPhone via de AirPlay van LG of via de ATV ?

Welk systeem draai je op je mac ? Kan die HEVC aan ?

Bij het spiegelen van je scherm naar de TV moet je de resolutie van je Mac op de resolutie van de tv instellen. Een nieuwe Mac heeft minstens 5-6 K. Bovendien is 4K in het ene systeem niet gelijk aan 4K op een ander systeem.

Misschien allemaal gesneden koek voor je, maar allemaal goed bedoeld natuurlijk.

Importeren in je Photo’s app op IOS kan natuurlijk ook zonder iCloud.

Bijdrager
    ControlAltDelete

Bedankt voor je reactie… de reden is eigenlijk dat ik mijn Apple TV 3 ertussen uit wil halen, omdat Airplay en Apple TV app aanwezig zijn op mijn TV. Maar het probleem is niet zozeer 4K materiaal, geen enkel filmpje is rechtstreeks van mijn Mac naar de TV te streamen… Welke resolutie of codec dan ook. Heb van alles getest, maar alleen mogelijk vanaf een iPhone of iPad. De resolutie van het spiegelen/mirror is maximaal 1080p (dit kun je terug vinden in de beeldscherm instellingen zodra je verbonden bent met het externe scherm/tv).

Bijdrager
    Macgb

Ook bedankt, had niet begrepen dat je niets kon streamen.

Ben zelf al even van plan om ook een LG met die mogelijkheid te kopen, moet daar dus extra aandacht aan besteden -;)

Ik merk met mijn huidige LG webos2 (zonder airplay en ATV app) dat wanneer ik spiegel vanaf mijn iMac (5k) met mijn ATV 3 ik ook bij 1080p de schermresolutie van mijn iMac moet verminderen om een goed beeld te krijgen. Mijn LG is Full HD 1080p met upscaling aan. Ook gebruik van de Apple TV app op mijn mac of ATV3 werkt probleemloos met alle opgeslagen materiaal (eigen films, opgenomen programma’s en gekochte films).

Streamen werkt sowieso probleemloos, maar ja daar ben je niet mee geholpen natuurlijk.

Ik zou het verder even niet weten. ;-(

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.