7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    peejeejee

4K op een Macbook Pro early 2011

Is het mogelijk een Dell 4K scherm aan te sluiten op een Macbook Pro early 2011?

Voor zover ik weet ondersteund deze Macbook Pro resoluties tot 2560 x 1440. Voor tijdelijk vind ik dat geen probleem, als ik er in eerste instantie maar wel een scherpe 2560×1440 op haal. Ik wil graag een toekomst bestendig beeldscherm kopen, en een mac Mini ondersteund wel 4 K zag ik.

Mijn vraag is dus: haal ik scherpe 2560 x 1440 resultaten op met bijvoorbeeld een Dell P2715Q en zo ja, wordt de macbook niet te warm?

Iemand toevallig ervaring met de combi Macbook Pro early 2011 en een Dell P2715Q hier?

Bijdrager
    computer space

Als je scherm 24 of 30hz input ondersgeunt kan het met switchresx

Bijdrager
    Milan_Dolk

Je Macbook Pro 2011 heeft een Thunderbolt connector.
    Thunderbolt kan ook gebruikt worden voor een 1.2 Displayport connectie.

Displayport 1.2 kan 4K @60hertz renderen.

Apple geeft weer dat het niet wordt ondersteund omdat zij de hdmi poort verkiezen.

In de doos van de Dell P2715Q komt een Mini-Displayport(Thunderbolt) naar Full-Displayport .

Het zou dus mogelijk moeten zijn.

Alleen het kan zijn dat Apple jouw macbook geen ondersteuning heeft gegeven voor 4K.
    Dit valt op te lossen met een programma zoals switchresx, wat computer space aan gaf.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ik iets over het hoofd zie.
    Maar theoretisch zou het mogelijk moeten zijn.:-D

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  Milan_Dolk.

Bijdrager
    Milan_Dolk

Als je op 2560×1440 wil runnen is dat met de Dell P2715Q geen probleem by the way.

Bijdrager
    peejeejee

Super, bedankt voor de reacties! Dan ga ik het maar eens proberen denk ik.

Bijdrager
    Milan_Dolk

Good luck,;)

Bijdrager
    peejeejee

Goedemorgen, inmiddels heb ik een Dell P2415Q aangesloten op mijn Macbook Pro uit 2012 . (Geen Retina.) ‘k Heb inmiddels een 2012 model ipv het 2011 model uit de topictitel.

Het scherm werkt prima via de meegeleverde Minidisplaykabel op 3840×2160 bij 30 hertz. Alleen vindt ik de menu letters dan echt veel te klein. Terug geschaald naar 2560×1440 gaat het prima. Mooie kleuren en scherpe letters. Toch zijn er wel twee dingen die niet goed bevallen.

1. Als ik een willekeurig venster (bijvoorbeeld Safari) oppak en verschuif van links naar rechts over het scherm dan gaat dit erg schokkerig. Is dit het resultaat van de 30 hertz? Vindt dit eigenlijk toch wel te storend.

2. Ik krijg de USB poorten op de achterkant van het beeldscherm niet werkend voor mijn toetsenbord.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 10 maanden geleden door  peejeejee.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.