16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Groentenboer

[Opgelost] 4k afspelen op tv

Ik heb een 4K Philips tv en een Sony 4K videocamera. Ik bewerk de films die ik opneem met de videocamera met FCP en wil deze dan op mijn tv afspelen.

Voordat ik overstapte naar 4K gebruikte ik een Mede8Er MED600X3D om mijn films af te spelen. Nadat ik de film bewerkt had met FCP zette ik deze op een usb schijf, die sloot ik aan op de Medi8er en zo keek ik de film op de tv.

De Mede8Er MED600X3D speelt, voor zover mij bekend, geen 4K films af. Wat ik nu wil weten hoe ik nu het beste mijn 4K films vanaf mijn usb schijf afspeel op mijn tv.

Iemand tips?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 5 dagen geleden door  Night.

Moderator
    Night

Als je TV zelf een USB aansluiting heeft: Rechtstreeks op de TV.
    Kijk dan wel even welke file formats je TV aankan, het kan zijn dat je je 4K film nog even een keertje door Handbrake moet gooien.

Bijdrager
    TheBigZ

Groentenboer op 22 juli 2019 om 06:16
    De Mede8Er MED600X3D speelt, voor zover mij bekend, geen 4K films af.

Of je vervangt je mediaplayer door een exemplaar die wél 4K afspeelt.

https://tweakers.net/pricewatch/1214099/dune-hd-pro-4k/specificaties/

Moderator
    Night

Je kunt zelfs in Chrome gebruik maken van casting om je film rechtstreeks via Wifi naar je Philips TV te sturen.

Bijdrager
    Groentenboer

Bedankt zo ver.

Rechstreeks op de tv ga ik proberen.

Ik heb inderdaad wat mediaplayers gevonden die 4K afspelen. Ik schrik alleen wel een beetje van de reviews die ik her en der lees. En dan voor die prijzen.

Streamen is geen optie: de tv staat in een uithoek waar het wifi signaal dusdanig is dat een film afspelen (en zeker grote bestanden) gaat haperen. Kabels en netwerkadapters zijn geen optie.

Moderator
    Night

Succes 👍   Laat even weten of (en hoe) het gelukt is…

Bijdrager
    iJan

Ik heb zelf sinds kort een Samsung 4k-tv. Ik heb een vakantiefilm in 4k die ik op een usb-stick heb gezet. De stick in de tv en een prachtig beeld! De kwaliteit van een film in 4k geschoten met de iPhone Xs icm met FilmicPro en een gimbal is trouwens ook fantastisch!

Bijdrager
    iKweethetbeter

Je gaat toch geen Dune 4K spelertje kopen als je voor minder een Apple TV 4K kunt kopen?

Bijdrager
    Groentenboer

Vanuit FCPX een .mov (H.264, AAC) bestand aangemaakt, dit op een NTFS geformatteerde harddisk gezet. Deze harddisk ingeplugd op de tv en ik kon de film probleemloos bekijken.

Bijdrager
    Groentenboer

<p class=”cite”>iKweethetbeter op 22 juli 2019 om 22:36</p>
    Je gaat toch geen Dune 4K spelertje kopen als je voor minder een Apple TV 4K kunt kopen?

Ben wel heel benieuwd hoe ik dan volgens jou mijn film af zou moeten spelen met een Apple TV.

Bijdrager
    nnsa

Dat kan met Plex

Bijdrager
    nnsa

Of met Infuse, of VLC, of Elmedia Player, of nog tig…

Bijdrager
    KarelWillem

Geen kabel en slechte WiFi werd er bedoeld.

Dus dat is allemaal geen optie blijkbaar.

Bijdrager
    TheBigZ

Groentenboer op 23 juli 2019 om 05:53

Vanuit FCPX een .mov (H.264, AAC) bestand aangemaakt, dit op een NTFS geformatteerde harddisk gezet. Deze harddisk ingeplugd op de tv en ik kon de film probleemloos bekijken.

Probleem lijkt ook inmiddels opgelost.

Moderator
    Night

Mooi zo. Blij dat het op deze manier goed werkt 🙂

Bijdrager
    iKweethetbeter

Mooi dat het opgelost is!

Met oa VLC kun je je films op de ATV zetten.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.