9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    BATTAL

4GB DVD naar 750MB VCD

Ik probeer een 4GB DVD naar een 750MB VCD om te zetten (in Turkije zijn VCD’s een stuk algemener). Helaas heb ik mijn trouwe Mac niet bij de hand op dit moment.. Ik heb een Windhoos programma gedownload (Altysoft Free DVD Ripper). Werkt prima, alleen ik kan niet aangeven hoeveel MB ik vrij wil maken voor de VCD. Het filmje wordt nu omgezet naar een MPEG bestand van 1,3GB, wat dus duidelijk niet op een CD past van 750GB. De vragen zijn nu: kan ik iets met de video bitrate of video size iets doen waardoor het nog redelijk aan te zien is (VHS+ is prima) maar toch een stuk kleiner wordt? Zo nee, iemand bekend met shareware of freeware programmas waar ik een stuk verder mee kom? Zo nee, kan ik die MPEG bestand in 2en delen en hoe dan?

Graci!

Moderator
    unSOUND

Toast Titanium kan het.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Misschien kan je het hier mee?

Bijdrager
    BATTAL

toast titanium for windows?

Bijdrager
    BATTAL

@Waffle
    ik kan niet bepalen of ontdekken hoe groot het eindprodukt wordt..hoe kan ik dat het beste beinvloeden?

Bijdrager
    KarelWillem

Toast Titanium is toch wel de beste optie. Dan wordt alles voor je geregeld.

Bijdrager
    Sascha

Met deze uitleg moet het lukken. Ik doe het ook zo op mijn Windows.

Je moet een combo gebruiken van RipIt4Me, DVD Decrypter en DVD Shrink. Dit zijn alledrie gratis programma’s en je kan zo alle beveiligde dvd’s rippen, kopiëren en shrinken (verkleinen).

Succes.

Moderator
    unSOUND

Tja, als je de resolutie lager maakt kun je de bitrate verlagen zonder dat het gelijk heel blokkerig wordt. Maar een lagere resolutie maakt het beeld weer onscherper…

@sascha1: Jouw uitleg is om van een DVD9 een DVD5 te maken. TS wil echter geen DVD5, maar een VCD hebben.

Bijdrager
    Vorenus

AVS Video Converter

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.