4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Melle

4G iPhone België > EINDELIJK

ik zit nu op 4G, op mijn iPhone in België.

Eindelijk. Telenet is mee.

Even melden.

Bijdrager
    Imade

Werd eens tijd inderdaad dat 4G voor iPhones ook in Belgie mogelijk is geworden.

Bijdrager
    silvercircle

4G is bij de meeste providers al lang beschikbaar in België.
    Bij Base, en misschien andere ook, standaard zonder extra kosten.
    Alleen moeten ze dokken aan Apple voordat het lukt op een iPhone, zogenaamd om bepaalde testen te doen.
    Dus Telenet is niet echt mee maar, als mijn veronderstelling goed is, is door de knieën gegaan en heeft gedokt.
    Ik ben fan van Apple producten maar op sommige punten zouden ze eens goed op hun plaats moeten gezet worden.
    Mijn provider biedt 4G aan, ik heb een iPhone gekocht die 4G aankan, dus moet dat werken.
    http://www.iphoneclub.nl/315429/apple-moet-iphone-5-toelaten-op-alle-belgische-4g-netwerken/
    http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/article/detail/1780496/2014/01/24/Belgische-regering-aan-Apple-4G-toelaten-of-boete-betalen.dhtml

Bijdrager
    csteelooper

Ik geloof niet dat men daadwerkelijk moet “dokken” aan Apple… Maar dat Apple er (te) strenge normen voor certificering op nahoudt is me alleszins wel duidelijk. De reden waarom ik niet geloof dat providers zouden moeten dokken ligt ‘m in de Nederlandse situatie. Hier zijn vrijwel ALLE providers ‘gerechtigd’ voor 4G-toegang, of dat nou de grote bollebozen (KPN; T-Mobile; Vodafone) zijn, of de MVNO’s (Ben, HollandscheNieuwe, Telfort, SIMYo, enzovoorts)… Vooral voor de MVNO’s geldt dat ze bij lange na niet allemaal genoeg geld hebben om welke partij dan ook extreem forse bedragen te doen toekomen, enkel en alleen om met een specifiek toestel gebruik te mogen maken van 4G-diensten.

Hoe dan ook, eigenlijk zou het voor wat betreft 4G (of welke door het netwerk geboden dienst dan ook) gedaan moeten zijn met alle vormen van certificering door Apple of enig andere telefoonmaker. Met andere woorden: netwerk levert 4G — ja. Telefoon kan met 4G overweg — ja. Dam is het antwoord: gaan met die banaan. Dit zou volledig los moeten staan van welke certificering dan ook…

Wat ik nog vreemder vind: een iPad kan wel (bijna) altijd met alle providers op 4G. Hoe? Zelf de APN-instellingen invoeren. Waarom kan dat niet ook met alle iPhones?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.