18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    madcat

4.3.1 jailbreak released

http://blog.iphone-dev.org/

The 4.3.1 untether exploit comes courtesy of Stefan Esser (@i0n1c on twitter), a security researcher based in Germany. Stefan has a long history of vulnerability research, and ironically his first contribution to the iPhone jailbreak community was improved security — last year he beat Apple to the punch and implemented ASLR for jailbroken iPhones with his “antid0te” framework. We’re happy to see that Stefan then turned his iPhone attention over to an untethered jailbreak exploit!

The 4.3.1 untether works on all devices that actually support 4.3.1 except for the iPad2:

iPhone3GS
    iPhone4 (GSM)
    iPod touch 3G
    iPod touch 4G
    iPad1
    AppleTV 2G (PwnageTool only for now)

The reason the untether won’t work as-is on the iPad2 is that it requires a bootrom or iBoot-level exploit to install, and the iPad2 is not susceptible to either the limera1n or SHAtter bootrom exploits.

Bijdrager
    madcat

hmmz, bij mij crashed het op zowel osx als windows 7 op een 3gs met nieuwe firmware.
    ik heb rc9 gebruikt voor deze test

Geblokkeerd
    Anoniem

hier is hij gelukt.
    moet nu helaas naar school….

Bijdrager
    broodplank

Gewoon naar 4.3.1 updaten en dan jailbreaken?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, zo werkt dat.

Ging bij mij helemaal goed met redsnOw, maar Cydia blijft wit en weigert te starten.

Even door rommelen dus.

Bijdrager
    madcat

jep, in iTunes update klikken, dan jailbreak draaien.
    Tenzei je wilt unlocken, dan moet je nog even wachten

Bijdrager
    madcat

ah gelukt, in windows 7 moet je het onder compatibiliteits mode in xp sp3 draaien:

Steps for the jailbreak:
    1- Download the official firmware iOS 4.3.1 from apple or any other mirrors.
    2- Download “redsn0w_win_0.9.6rc9” Win/Mac.
    3- Right Click on “redsn0w_win_0.9.6rc9” –> Properties–> Compatibility–> “Run this program in compatibility mode for “Windows XP (Service Pack 3) –> Ok
    4- Again Right Click on “redsn0w_win_0.9.6rc9” –> Run As “Administrator”
    5- Browse for your downloaded firmware iOS 4.3.1 –> redsn0w will process and will ask for confirmation if your iPhone production is above week 45, or below week 40, between 40-45. More details in the message that will appear (just read it carefuly)
    6- Next, Select Cydia
    7- Next, Plug your iphone to the PC, then Switch it off while it’s plugged.
    8- Next, Just sit and relax till your iphone do the job for you ;).

Bijdrager
    Sascha

Ik heb deze jailbreak net over mijn tethered iOS 4.3.1 jailbreak op de iPad gegooid. Niks herstellen ofzo. iTunes is niet eens open geweest bij mij. Werkte perfect.

Nu mijn untethered jailbroken iPhone 4 op iOS 4.2.1 naar de laatste firmware updaten en untethered jailbreaken…

Bijdrager
    Koetjesreep

welk programma activeert nu personal hotspot?

Moderator
    unSOUND

MiWi

Bijdrager
    KarelWillem

Geen?:wink:

Je kunt wel iets dergelijks instellen met PDANet of MyWi uit Cydia.

Waarbij de laatste erg duur is, en niet mijn voorkeur heeft.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Toch wel: ”Tether me”

Bijdrager
    KarelWillem

Ze activeren geen van allen Personal Hotspot natuurlijk, maar bieden min of meer hetzelfde aan.

Bijdrager
    madcat

@koetjesreep
    Ik was zelf ook op zoek naar dat antwoord, heb het zelf opgelost met MyWi zodat ik met de iPad ook het internet op kom.

Optie 1: 20 euro lappen

Optie 2 (geadviseerd ;)): voeg bij sources sinfulliphonerepo.com toe en installeer daar MyWi 4.6 (iets oudere versie maar prima)

@deSpaanseRente

Ik had begrepen dat dit sinds 4.0.1 niet meer werkt

Geblokkeerd
    Anoniem

ik wou alleen maar jailbreaken om whatsapp op mijn ipod te krijgen alleen nu heb ik een manier gevonden hoe het zonder jb kan.

Bijdrager
    Koetjesreep

@madcat,

Die 20 euro had ik al eens gelapt dus MyWi heb ik sowieso. Alleen vroeg me af of er niet een klein tooltje is dat gewoon dat menu activeert.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, dat is er niet, zoals ik al eerder zei.:lol:

PDANet is echter gratis en véél fijner dan MyWi.

Bijdrager
    madcat

PDANet support in de gratis versie niet HTTPS.
    Maargoed, fijn dat er keuzes zijn; Als iemand kan bevestigen dat TetherMe weer werkt in IOS 4.3.1 dan zou dat nog fijner zijn.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.