17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    hucks

4.1 GM = 4.1?

hej,

ik heb een vraagje.

ik had die 4.1 Gm eropstaan sinds vorige week, als ik nu mijn iphone aansluit op de pc en wil updaten zegt die dat ik al op de laatste versie zit. verschilt er iets in de GM en de gewoone 4.1? want als er binnenkort een jailbreak uitkomt wil ik geen problemen

Bijdrager
    Speedooo

Golden Master is (bijna) altijd de uiteindelijke versie. De GM is dus 4.1

Bijdrager
    Lexis

Volgens mij is de GM precies dezelfde build.

Bijdrager
    FloorvN

GM is de final versie volgens mij !

Bijdrager
    Trat

Dit was een GM dus die is hetzelfde. Bij 4.0 kregen devs een GMC(candidate) en die was anders dan de publieke versie…

Bijdrager
    Rolf

zelfs het versienummer was hetzelfde. Alleen was een underscore vervangen door een komma.

Bijdrager
    Trat
    Rolf op 10 september 2010

zelfs het versienummer was hetzelfde. Alleen was een underscore vervangen door een komma.

De GMC van 4.0 had Game Centre, de publieke versie niet. Beiden hadden hetzelfde buildnummer.

Bijdrager
    Rolf
    Trat op 10 september 2010

De GMC van 4.0 had Game Centre, de publieke versie niet. Beiden hadden hetzelfde buildnummer.

Het ging toch om de GM, en niet de GMC ?

Bijdrager
    R-Flow
    Speedooo op 10 september 2010

Golden Master is (bijna) altijd de uiteindelijke versie. De GM is dus 4.1

De GM / Gold Master is per definitie de uiteindelijke versie. (bijna) kan je dus weglaten.

Apple heeft toen inderdaad iets raars gedaan. GM versie die toen aan developers was uitgebracht had interdaad Game Centre maar miste bijvoorbeeld weer de nieuwe wallpapers op de iPod touch 2g en iPhone 3G. Het lijkt erop dat de builds hetzelfde waren maar dat ze puur alleen Game Center op het laatste moment hebben verwijderd en wallpapers erin gestopt.

Bijdrager
    Trat

Dat was geen GM die aan devs werd uitgebracht bij 4.0 maar een GMC. Had ik erbij gezet…

Bijdrager
    Trat

Het ging toch om de GM, en niet de GMC ?

Nee, ging om het versienummer (daar begon jij over). Die kunnen dus best gelijk zijn maar toch kan de publieke versie anders zijn. Begript uh?

Bijdrager
    hucks

dus simpel gezegd,
    moet ik herstellen naar 4.0.2 en dan terug update of niet? is de GM versie goed genoeg

Bijdrager
    Trat

Je hebt al 4.1 dus hoeft niet te updaten…

Bijdrager
    hucks

oke ty

Moderator
    Poezenbeest

Als je echt de normale versie wil en dus niet de GM, dan kan je je iPhone herstellen. Dan gaat iTunes de software downloaden en dat is de PR (public release) van 4.1.

Het verloop van testen is als volgt: eerst worden er een aantal beta’s uitgegeven aan een klein aantal (interne) testers. Vervolgens worden de ergste bugs er uit gehaald en worden de beta’s naar een grotere groep testers geseed voor een veldtest. Dit gaat een aantal keer zo, terwijl er steeds meer feedback komt en er in de loop van de builds steeds meer bugs worden opgelost en er steeds meer functies worden bijgevoegd of weggehaald. Dit gaat door tot er een GM-candidate is. Daarmee wordt een versie getest waarvan de ontwikkelaar vindt dat hij zo wel de markt op kan. Toch is er nog ruimte om eventuele bugs er uit te halen.

Tot slot komt er een GM, dit is een signaal aan de ontwikkelaars dat zij op basis van deze versie hun eigen software kunnen gaan testen en dat Apple niet verwacht dat er nog wijzigingen komen. De GM is vrijwel identiek aan de PR en heeft waarschijnlijk hetzelfde build-ID, maar kan op een paar kleine wijzigingen nog afwijken als tijdens de test van de GM blijkt dat er zaken nog niet optimaal werken.

Tot nu toe is alleen bij 3.0 (tethering) en 4.0 (GameCenter) gebleken dat er grote verschillen zitten tussen de GM, of de GMC enerzijds en de PR anderzijds. De GM en de GMC zouden qua stabiliteit niet moeten verschillen van de PR.

Bijdrager
    Trat

De GM is de normale versie…

Bijdrager
    R-Flow
    Zerk op 12 september 2010

De GM is vrijwel identiek aan de PR en heeft waarschijnlijk hetzelfde build-ID, maar kan op een paar kleine wijzigingen nog afwijken als tijdens de test van de GM blijkt dat er zaken nog niet optimaal werken.

De GM is altijd exact dezelfde build die ook gewoon via iTunes te downloaden is of op DVD wordt gedrukt voor verkoop (als het om Mac OS X gaat). Dit is al tig keren uitgelegd.

Jij verward een Gold Master-candidate build met Gold Master build.

Dat was geen GM die aan devs werd uitgebracht bij 4.0 maar een GMC. Had ik erbij gezet…

Klopt, rare in dit geval was dat beide hetzelfde buildnummer hebben. Normaal zit daar een klein verschil in.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.