12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    iTim

4000 nummers verkeerd hernoemd

Hallo allemaal,

Om de nieuwe cover -weergavefunctie in iTunes 8 optimaal te benutten bedacht ik ongeveer een uur geleden dat ik het beste alle ruim 4000 nummers in mijn verzameling (allemaal voorzien van een albumillustratie) van een ‘Various Artist’ onder Albumartiest te voorzien, aangezien het gros van mijn albums verzamelalbums zijn. Echter, in alle haast heb ik niet de ALBUMARTIEST aangepast maar de ARTIEST :cry: . Nu is mijn hele verzameling dus een beetje verstierd.

Er zal vast geen mogelijkheid zijn om dit ongedaan te maken? Maar ik heb wel de hele muziekcolletie op mijn iPod staan! Is er een mogelijkheid om mijn iTunes verzameling vanaf mijn iPod te backuppen?

Alvast hartelijk bedankt!

Bijdrager
    inawt

Nee, maar zeker niet verwijderen op je Mac, dan wordt het ook het ook verweiderd op je iPod.

Bijdrager
    iDude

ipodrip (zie versiontracker)

Bijdrager
    pieter010

Je zou via Timemachine je itunes library kunnen terug zetten.

Bijdrager
    wom

Zie handige software voor je ipod

Muziek van je iPod terug zetten naar je Mac / PC

Senuti( Mac )
    iPodRip ( Mac )
    iPod2Mac ( Mac )
    PodWorks ( Mac )
    Open Pod ( Mac )
    iPod -> Folder ( Mac )
    iPody ( Mac )
    iPod disk ( Mac )

YamiPod ( Windows / Mac / Linux )

vPod ( Windows )
    iPod -> Folder ( Windows )
    PodUtil ( Windows )
    iPodRip ( Windows )
    iPod Music Liberator ( Windows )
    CopyPod ( Windows )

Bijdrager
    KarelWillem

Dat grapje had ik een paar dagen geleden bijna op 12000 nummers uitgevoerd met Genre.

Ik wilde alleen een paar honderd nummers gelijktrekken, maar selecteerde per ongeluk de hele zooi.

Ik zag het maar net op tijd.

Bijdrager
    Edwin
    ”pieter010″

Je zou via Timemachine je itunes library kunnen terug zetten.

Inderdaad, het zou prettig zijn als de poster inderdaad gelijk even vermeldt om welke versie Mac OS X het gaat en of Time Machine in gebruik is.

Geldt eigenlijk voor alle vragen…

Bijdrager
    error

Indien je complete audio collectie op je iPod staat moet je die inderdaad van je iPod halen en je huidige verwarde iTunes library weggooien.

Er bestaat een kans dat velden als ‘Rating’ weer blanco zijn… maar goed, dat is beter dan alle artiesten ‘Various Artist’ nietwaar.

Maak voortaan ook een backup van je iTunes collcetie buiten je iPod en je computer. Ik heb altijd twee backups van mijn audiocollectie (op externe schijven). Er zit teveel tijd in om die door een foutje kwijt te raken.

Bijdrager
    iTim

Hallo,

Ik heb de boel eindelijk weer op orde. Ik heb via PodWorks (dank je iDude en Wom) de hele collectie weer terug gezet. Echter werden een aantal nummers driedubbel gekopieerd, die moest ik dus vervolgens dmv de Archief > Toon dubbele eruit pikken.

@ Pieter 010, ik gebruik wel Leopard, maar Timemachine is bij mij niet geactiveerd. Had inderdaad een hele boel tijd gescheeld.

@ inawt, ik heb handmatig bedienen van de iPod ingeschakeld. D.w.z. dat de boel niet automatisch wordt gesynct.

@ Error, de backup is inmiddels gemaakt!;)

Toch een tipje voor iedereen (zoals KarelWillem ook al zei): Het is onverstandig om grote aantallen nummers in een keer aan te passen. Je kunt dit beter in etappes doen zodat foutjes makkelijker te herstellen zijn!

Goed weekend iedereen!

Bijdrager
    Rikk

Weet iemand misschien hoe je bij van iPod –> Folder de namen behoud in Windows (trouwens ook in Mac, die heb ik woensdag) tot nu toe heb ik altijd een vierletterige codering gekregen.

Mijn iTunes bieb staat verdeeld over 3 computers dus dat is niet direct een optie..

Bijdrager
    Pieterr
    ”Rikk”

Weet iemand misschien hoe je bij van iPod –> Folder de namen behoud in Windows (trouwens ook in Mac, die heb ik woensdag) tot nu toe heb ik altijd een vierletterige codering gekregen.

Door de van de iPod teruggehaalde tracks opnieuw in iTunes te importeren en iTunes zich te laten bekommeren om de bestandsnamen. (Zie hieronder). Als de metadata (Artiest, Titel etc) in je tracks klopt, krijg je zinvolle directory en track namen in je iTunes map. En als dat niet klopt, heb je sowieso een boel huiswerk, want dan zul je eea zelf moeten corrigeren in iTunes.

Bijdrager
    Rikk

Ok, in principe is het gros van m’n 78gb goed bijgewerkt, ik hoop dat het allemaal goed gaat.. In windows veranderde iTunes ook een groot aantal namen terug naar het origineel maar een deel bleef doodleuk totaal onduidelijke titels als YMGF of HJAW vertonen..

Dat menu’tje krijg je gewoon als standaard melding of krijg je dat als je mappen importeert naar iTunes? Ik sleep m’n nummers normaal gezien handmatig vanuit een map.

Ik zal het zien:o

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.