6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Nick Nack

4 MobileMe probleempjes…

Na nu al een lange tijd tevreden en intensief MobileMe gebruikt te hebben, tussen mijn Mac Mini, Mac Pro, PowerBook en iPhone. Zijn er drie dingen die ik nog niet snap.

[size=18:4c1ed5b871]1.[/size:4c1ed5b871] Als ik mijn MobileMe via de browser open en ik klik op “Nieuw Bericht” blijft in mijn berichtvenster het adresboek grijs, als ik dan ook een naam intyp pakt hij het mail adres niet. Sluit ik nu het venster en doe ik het opnieuw, heeft het adresboek icoontje kleur en dan pakt hij wel de adressen bij de naam die ik typ. Is het adresboek dan nog niet geladen of zo?

[size=18:4c1ed5b871]2.[/size:4c1ed5b871] Ik heb regelmatig als ik een email getypt heb vanuit de browser, en ik klik op send, dat ik dan in dat venstertje mijn inbox weer krijg, in plaats van dat hij hem verzend en het venster sluit. Dan moet ik met Rechtermuisknop > Vorige 2 keer doen, om mijn mail weer te zien en opnieuw te verzenden. Dan werkt het wel, maar heel soms heeft hij hem dan 2 keer verzonden.

[size=18:4c1ed5b871]3.[/size:4c1ed5b871] Als ik inlog op MobileMe met mijn Mac Pro, en klik dat hij het moet onthouden, en ik kijk vervolgens weer op mijn PowerBook, dan logt hij de volgende keer niet meer automatisch in via de Mac Pro. Hoe kan dat?

[size=18:4c1ed5b871]4.[/size:4c1ed5b871] Is er een programma dat er voor kan zorgen dat ik zie dat ik mail heb op mijn MobileMe? Net zoiets als Gmail Notifier? Want ik wil op mijn werkcomputer hier niet het programma Mail gebruiken, omdat ik dat gebruik voor zakelijk. En om nou Thunderbird of iets er bij te gaan installeren, is ook overbodig. Alleen een popup, of een icoontje in de balk met een cijfer van hoeveel mails ik heb is goed.

Antwoorden op deze vragen zouden mij enorm helpen. Voor de rest ben ik uitermate tevreden met MobileMe, ik had al veel eerder een .Mac moeten nemen.

TIP: Via eBay Amerika kun je gewoon met PayPal MobileMe kopen voor $60,-. Dat is ongeveer €40,-. Je zegt tegen ze bij het kopen dat ze de doos weg mogen gooien en je de serial via de email mogen versturen. Dan heb je voor de helft van de prijs MobileMe! (Of je moet €30,- willen betalen om de doos van US naar NL te verschepen)

Bijdrager
    roy

Voor 1 het volgende. Het duurt gewoon even voordat je adresboek geladen is. Laad je mailbox maar eens, dan zie je bijvoorbeeld [email protected] en wisselt dan later in Harry Huppeldepup.

2 heb ik maar 1 keer gehad. Verder nooit voorgekomen.

3. Verschillende pc’s ? Je zal wel niet op meerdere plekken ingelogd kunnen zijn. Veilig…

4. Ik denk dat je gewoon mail notifiers kan gebruiken. Zoek maar eens op macupdate

Bijdrager
    Nick Nack
    ”roy”

Voor 1 het volgende. Het duurt gewoon even voordat je adresboek geladen is. Laad je mailbox maar eens, dan zie je bijvoorbeeld [email protected] en wisselt dan later in Harry Huppeldepup.

2 heb ik maar 1 keer gehad. Verder nooit voorgekomen.

3. Verschillende pc’s ? Je zal wel niet op meerdere plekken ingelogd kunnen zijn. Veilig…

4. Ik denk dat je gewoon mail notifiers kan gebruiken. Zoek maar eens op macupdate

1. Is dus gewoon normaal

2. Ben ik dus niet de enige mee, standaard bug dus.

3. Veiligheid zou het inderdaad kunnen zijn.

4. Ik krijg geen van die mail notifiers werkend. De enige die zou moeten werken is MailHere, maar die is nergens meer te downloaden.

Bijdrager
    roy

Denk dat dat adresboek te maken heeft met de autocomplete, en dus misschien alles moet laden?

En nog over 2. Misschien kan het et maken hebben met het te lang open hebben staan van het mailtje. Ik heb vaak MobileMe open staan op mijn werk. En na enige tijd van niet gebruiken ververst het de compelete pagina, maar pas nadat ik het tabblad in de browser heb geselecteerd. ????

Bijdrager
    Nick Nack
    ”roy”

Denk dat dat adresboek te maken heeft met de autocomplete, en dus misschien alles moet laden?

En nog over 2. Misschien kan het et maken hebben met het te lang open hebben staan van het mailtje. Ik heb vaak MobileMe open staan op mijn werk. En na enige tijd van niet gebruiken ververst het de compelete pagina, maar pas nadat ik het tabblad in de browser heb geselecteerd. ????

Ik heb het vaak zelf ook met een mailtje van 1 regel. Is gewoon willekeurig.

Bijdrager
    roy

2 denk ik al te weten. Zal wel met het sluiten van je browser window te maken hebben dat niet lukt om een of andere reden.

Als je op send drukt zie je in de titelbalk van je mailtje dat hij terugschakelt naar je mailbox (bijvoorbeeld de melding “14 messages”) Zal wel blijven hangen om wat voor reden dan ook??

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.