13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Bart01

3GS Voice Control

Beste Leden,

Ik heb onlangs (op de lanceerdatum) een iPhone 3GS aangeschaft. Nu ben ik er super tevreden mee maar één ding zit me dwars. Voice Control.

Ik vind het echt zo slecht werken, het enige waar het wél goed voor is: Bel [naam], Speel afspeelijst af [naam], Genius (zoekt gerelateerde liedjes op).
    En dat is het. Als je specifiek een liedje wilt, bijvoorbeeld: I Gotta Feeling – The Black Eyed Peas gaat hij liedjes van Marco V afspelen (artiest op m’n iPhone). Daar zie ik absoluut niet het verband van. Ik heb het door de hele familie laten gaan en ook wat vrienden, en bij niemand werkt het.

We hebben iets van 5 liedjes geprobeerd en duidelijk gearticuleerd.

Ervaringen van andere mensen?

Alvast bedankt,
    Bart

Bijdrager
    leon_r

Tsja, ik heb precies hetzelfde.
    Wat nog wel eens wil helpen is om de naam precies zo uit te spreken zoals je het schrijft… (klinkt idd heel dom als je het doet:P )

Bijdrager
    Martens

Exact wat leon_r zegt. Spreek de namen op z’n Nederlands uit, alsof je geen benul van de Engelse taal hebt:

“Speel ij gotta fieling blek ijt pies”

Niet iets dat je in het openbaar wilt gebruiken.;)

Moderator
    Koen van Tongeren

Probleem is dat de Nederlandse stem vrijwel alleen maar Nederlands kan verstaan. Op een enkele uitzondering na moet je daarom inderdaad een Engelse naam op z’n Nederlands uitspreken.

Als je de beste uitspraak wil achterhalen, speel je het betreffende nummer of de betreffende artiest af en vraag je vervolgens via Voice Control: “welk nummer is dit?”

Geblokkeerd
    Anoniem

Goeie tip, Koen!

Zijn er nog meer commando’s, behalve “alleen maar” Welk nummer is dit, Speel ‘afspeellijkst/nummer’ af, Bel ‘naam’, etc? Als je bijvoorbeeld websites kan spellen o.i.d., dat Safari die site dan opent? :) Voorbeeld: “Ga naar *wee wee wee punt wan moor thing punt en el*” (OMT.nl)

Bijdrager
    Bart01
    ”Martens”

Exact wat leon_r zegt. Spreek de namen op z’n Nederlands uit, alsof je geen benul van de Engelse taal hebt:

“Speel ij gotta fieling blek ijt pies”

Niet iets dat je in het openbaar wilt gebruiken.;)

Geweldig ! :P

Ik denk trouwens dat mijn iPhone vrouwtje een relatie heeft met Marco V. Als ik haar ga uitschelden (xD) dan gaat ze hem weer afspelen. Daag Marco V, weg van mijn iPhone :innocent:

Bijdrager
    DouweM

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar het lukt mij überhaupt niet om Voice Control specifieke nummers af te laten spelen… Veel bands werken wel, ook met een half Engelse uitspraak, maar het is me nog bij geen enkel muzieknummer gelukt…

Bijdrager
    Bart01
    ”DouweM”

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar het lukt mij überhaupt niet om Voice Control specifieke nummers af te laten spelen… Veel bands werken wel, ook met een half Engelse uitspraak, maar het is me nog bij geen enkel muzieknummer gelukt…

Dat heb ik dus ook, en ik heb ook geen accent o.i.d.

Bijdrager
    prullenbak

de tip van Koen zou best ok zijn, al werkte het om dat te vragen. “welk nummer is dit” “waar luister ik naar” enzovoorts…het werkt allemaal niet.

Het is inderdaad alleen handig om iemand te bellen. In de auto zie ik veel voordelen, verder niet.

Bijdrager
    darh

Je kan niet een specifiek nummer laten afspelen. Alleen een artiest, album of playlist.

Apple.com:

Bijdrager
    Josh_b

Ik heb de voice control in het engels staan, vind ik persoonlijk fijner werken. Dit is apart in te stellen, dus de rest van je iPhone kan in het Nederlands blijven. Hopelijk kan je in 3.1 ook een specifiek nummer laten afspelen, ik mis dit echt.

Bijdrager
    martijnkoemans
    ”Bart01″

Ik denk trouwens dat mijn iPhone vrouwtje een relatie heeft met Marco V. Als ik haar ga uitschelden (xD) dan gaat ze hem weer afspelen. Daag Marco V, weg van mijn iPhone :innocent:

Haha mooie opmerking…. ik zie het al voor me

SPEEL BLACK EYED PEAS #$()#**%(#)$*@(@&#$

IPHONE:”SPEELT MARCO V hahaha

Bijdrager
    Bart01
    ”darh”

Je kan niet een specifiek nummer laten afspelen. Alleen een artiest, album of playlist.

Apple.com:

Oh bedankt, dat verklaard een boel!:P

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.