12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Beastie Boy

3G verbinding valt weg sinds IOS 6

Hoi,

Vorige week mijn 4S geupdate naar IOS6 en sindsdien problemen met mijn 3G verbinding.
    Thuis in het WIFI netwerk niets aan de hand, maar buiten moet ik meerdere keren (via instellingen menu) de 3G of Mobile Data knop aan en uitzetten om verbinding te krijgen.
    Meestal wordt de verbinding direct weer hersteld, maar om een-of-andere vage reden is ie later ook weer verbroken…(heb inmiddels 2x een software herstel gedaan, dit bood geen soelaas)

Daar ik een abbo heb bij de firma Ben heb ik contact met hen opgenomen,, ze verwezen me naar een specifieke website waar je een ‘apn-profiel’ kunt downloaden.
    Mijn iPhone zegt niet aan dit verzoek te kunnen voldoen, omdat er al een profiel is ingesteld….

Heeft iemand hier ervaring mee?
    En wiens probleem is het nu? Apple of Ben (sowieso mijn probleem)

Bijdrager
    moller

je kunt de apn gegevens toch eens handmatig invoeren, misschien helpt dat?

Bijdrager
    Chorro

Moet zeggen dat ik met name met Whatsapp regelmatig hinder ondervind voor wat betreft mobiel netwerk. Maar ook Chrome is er niet beter op geworden na de komst van iOS 6. Dus wat dat betreft zou het wel eens aan iOS kunnen liggen.

Ik heb steeds vaker dat berichten niet worden verzonden, bijlagen niet worden opgehaald e.d.

Bijdrager
    csteelooper

Ik heb werkelijk nergens last van. Ook een 4S. Chrome ken ik niet echt op de iPhone; die heb ik alleen op m’n iPad gebruikt. Maar mijn iPhone vertoont noch onder Safari, noch onder WhatsApp, noch met enige andere tot nog toe geteste applicatie, de mankementen betreffende de verbinding zoals die hier worden vermeld. Ik heb een T-Mobile abonnement nieuwe stijl, en er lijkt dus niets mis. Wellicht een probleem met het IPCC-profiel zoals dat gebruikt wordt door de meeste providers? Ik zou het niet weten… Voorlopig ben ik alleen blij dat ik nergens last van heb.

Bijdrager
    Chorro

Ik heb een iPhone 4 met een oud abonnement van T-Mobile, maar of dat de oorzaak is: Ik durf het niet te zeggen.

Bijdrager
    SunKeeper

3G werkt bij mij juist veel beter sinds iOS 6. Schakelen gaat sneller, ook doordat de Instellingen beter zijn ingedeeld. (3G-knop bereiken zonder scrollen)

iPhone 4 met 2010 i150-T-Mobile.

Bijdrager
    Beastie Boy

@moller:
    Volgens mij is het niet mogelijk in IOS6 nog handmatig een ANP instelling te maken, of….ik kijk er heel erg overheen.
    Enige instellingen die ik van vinden zijn VPN, maar da’s toch iets anders?

Bijdrager
    Afroman

Heb je toevallig een duosim?

Bijdrager
    SunKeeper

VPN = Virtual Private Network. Om dus een virtuele verbinding te maken met een thuis- of bedrijfsnetwerk, zodat het lijkt alsof je echt op die locatie bent. (om bijv. netwerkbronnen te benaderen)

Bijdrager
    moller
    Beastie op 25 september 2012

@moller:

Volgens mij is het niet mogelijk in IOS6 nog handmatig een ANP instelling te maken, of….ik kijk er heel erg overheen.

Dat kan wel heur; instellingen, algemeen, mobiel netwerk, mobiel datanetwerk.

Daar kun je alles manual infillen.

Bijdrager
    Afroman

Dat kan sinds iOS 1

Bijdrager
    Beastie Boy

@afroman:
    Nee, ik maak geen gebruik van een dual sim..

Als ik de stappen Instellingen-Algemeen-mobielnetwerk volg, heb ik alleen de keus uit ‘mobiele data’ en ‘schakel 3G in’ en ‘dataroaming’ knoppen (met daar onder een paar opties voot iCloud iTunes e.d.

Maar ik kom geen optie tegen mbt handmatige instellingen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.