10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    drkbvn

3G uitschakelen

Goedemiddag,

Tot voor kort kon ik ook in iOS 7 mijn 3G netwerk nog uitzetten. Dit doe ik vaak als ik in het buitenland bent waar ik op dat moment geen 3G kan vinden zodat mijn batterij langer mee gaat.

Is er een mogelijkheid. Nu kan ik er alleen voor kiezen om 4G uit te schakelen.

drkbvn

Bijdrager
    nicj56

Ja klopt, welke iPhone heb je 5, 5S, 5C? Die ondersteunen 4G en dat is dus de opvolger van 3G.

Bijdrager
    drkbvn

Ik heb de iPhone 5 en 5S. Maar kan ik de 3G ook nog uitschakelen?

Bijdrager
    jf

Volgens mij kan dat niet meer, zodra je ook 4G kunt ontvangen. Je kunt natuurlijk roaming wel uitzetten, of mobiele data. Dan heb je wel helemaal geen mobiel dataverkeer meer.

Bijdrager
    SunKeeper

Nee. (als in je kunt niet naar GPRS schakelen)

Ja, gebruik dan de knop bovenaan in Instellingen > Mobiel netwerk > ”Mobiele data” en schakel die uit.
    Dan kun je alleen Wi-Fi voor internet gebruiken maar nog wel steeds bellen en SMS’en.

Bijdrager
    Niels

Dit kan niet meer sinds de laatste carrier update

Bijdrager
    drkbvn

Instellingen > Mobiel netwerk > ”Mobiele data” en schakel die uit.

Dat begrijp ik allemaal al. Een vriend van mij had in Frankrijk gezegt dat het ook handig was om 3G te disablen puur gezien het feit dat we daar op de berg geen 3G kunnen ontvangen.

Zodra ik mobielnetwerk uitzet en roaming ook. Op wat voor netwerk kom ik dan te recht?

Bijdrager
    nicj56

Je komt altijd op een franse carrier, maar als roaming uistaat ontvang je geen 3G dat betekent dus enkel bellen/sms.

Bijdrager
    SunKeeper

Als je geen 3G kan ontvangen schakel je automatisch naar GRPS (of Edge, ik weet niet wat in Frankrijk in de lucht zit).

Alleen weten kennelijk maar weinig mensen dit, door een relatief belachelijk goede dekking in Nederland. En maar klagen.
    Ik moet zelf diep in niemandsland ergens in de Zeeuwse polder met veel bebossing gaan zitten om kans te hebben mijn 3G te verliezen.

Bijdrager
    drkbvn

Maar ook al schakelt je iDevice automatisch over naar GRPS, EDGE in Frankrijk. Blijft hij wel continu zoeken naar 3G netwerken. En naar mijn weet kost dat extra batterij power.

Ik heb een data bundel in Frankrijk en gebruik op daar thuis met name EDGE, af en toe in de stad 3G.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.