6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Sam Rijver

3G uitgeschakeld, activeren niet mogelijk melding

Hi,

Op mijn iPad heb ik een prepaid data kaart zodat ik mailtjes kan lezen/beantwoorden als ik geen wifi verbinding heb. Doorgaans staat deze functie dus uitgeschakeld omdat ik het zonde van batterij en eventueel tegoed vind als ik toch hele dat met wifi bereik (thuis) rondloop.

Maar ik krijg wel met regelmaat de melding dat het activeren van mobiele data niet mogelijk is. Op momenten dus dat ik ervoor heb gekozen de functie uit te laten, als 3G aanstaat heb ik (natuurlijk) geen problemen.

Iemand enig idee waarom dit zo is, want ik heb dus liever niet altijd 3G aanstaan, maar door deze meldingen worden wel vaak YouTube filmpjes en andere streams onderbroken.

Bijdrager
    wimbers

de voorkeur is toch altijd Wifi – 3G, dus waarom uitzetten?

als je binnen bereik van een bekend wifi netwerk bent neemt ie die toch wel als voorkeur boven 3G.

Bijdrager
    Sam Rijver

Toch vraag ik me dat af, als je die redenatie zou volgen dan zou ik toch geen meldingen moeten krijgen?

Ik heb het namelijk over meldingen die ik ontvang als ik gewoon verbonden ben met wifi, dus als iOS eerst wifi probeerd>succes>3G probeerd>faalt> foutmelding geeft is dat volgens mij raar, van mij mag hij namelijk stoppen bij succes…

Daarnaast dacht ik dat het voor de batterij ook beter was om 3G niet onnodig aan te hebben staan.

Bijdrager
    Sam Rijver

Ik heb nu locatievoorzieningen in zijn geheel uitgeschakeld en dat leek de oplossing te zijn maar helaas bij het openen van safari om een update in dit topic te plaatsen kreeg ik toch weer de melding.

Bijdrager
    pim939

Heb je een pin? Anders moet je die even invoeren

Bijdrager
    Sam Rijver

Ja ik heb een pin maar die staat wel uit, ik heb zowel met aan als uit geprobeerd.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.