5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    heintjep

3G uit- of aanzetten: herstart vereist???

Dag allemaal,

Ik heb sinds vorige week mijn 3G binnen gekregen van T-Mobile. Wegens nummerbehoud gaat mijn T-Mobile sim pas 24 december in werking en tot die tijd gebruik ik de iPhone met mijn Vodafone SIM (en unlock sim adapter). Werkt toppie. Ik heb echter een Vodafone scherp abonnement en hiermee kun je geen blox aanzetten. Da’s nu voor mij dus de reden dat ik standaard 3G en data roaming uit heb gezet. 3G blijft het echter gewoon doen, ook als je deze uitzet. Als ik dataroaming uit zet ben ik de verbinding kwijt. Echter, als ik nu de iphone uit en aanzet, heb ik ook geen 3G meer. Als ik nu dataroaming aanzet, heb ik alleen maar GPRS. Ook als ik dan 3G weer aanzet… Even uit en aan en ik heb weer 3G….

Mag ik hier nu uit opmaken dat het energiebesparende argument nu ook half onder tafel is geveegd, aangezien je ook je iPhone uit en aan moet zetten om feitelijk 3G te deactiveren?

Tenslotte merk ik ook op dat als 3G echt uit staat, ik volle bak signaal heb. Maar zet ik 3G aan volgens bovenstaand ritueel, dan mag ik blij zijn met 1 streepje.. :( :( :( Ik hoor veel mensen zeggen dat sinds 2.1 de 3G ontvangst stukken beter is. Ik geloof niet dat ik wil weten wat de ontvangst voor 2.1 was….

Iemand hier nog ervaringen mee?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    bgielink

Dataroaming is voor datagebruik in het buitenland, vreemd dus als hij niet op internet wil je dit uit hebt staan, woon je dicht bij de grens?

3g hoort wel uit te gaan als je het uit zet, kost meestal een seconde of 30

Bijdrager
    heintjep
    ”bgielink”

Dataroaming is voor datagebruik in het buitenland, vreemd dus als hij niet op internet wil je dit uit hebt staan, woon je dicht bij de grens?

3g hoort wel uit te gaan als je het uit zet, kost meestal een seconde of 30

Dat had ik ook gedacht, maar kan het niet zo zijn dat de iPhone vind dat ik op een vreemd netwerk zit (n.l. Vodafone) en dit net zo behandeld als een buitenlands netwerk? Hij heeft tenslotte een T-Mobile simlock….

Ah, dat van die 30 seconden ga ik eens uitproberen… Goeie tip…

Bijdrager
    MacBooky

Wat je dus eigenlijk zegt is dat Vodafone het prima doet, maar als je 3G aanzet je maar 1 streepje Vodafone hebt? en dus het Vodafone netwerkbereik net zo matig is op een iPhone als dat van T-Mobile..?
    Want dat vind ik dan wel weer interessant om te weten.:? :lol:

Overigens moet je dataroaming uit laten staan hoor. En om internet via GPRS ook uit te krijgen schijnt er ergens een instelling te zijn, maar daarvoor lijkt de zoekfunctie mij dan weer geschikt (ook omdat ik het niet weet)emaal i

Bijdrager
    heintjep
    ”MacBooky”

Wat je dus eigenlijk zegt is dat Vodafone het prima doet, maar als je 3G aanzet je maar 1 streepje Vodafone hebt? en dus het Vodafone netwerkbereik net zo matig is op een iPhone als dat van T-Mobile..?
    Want dat vind ik dan wel weer interessant om te weten.:? :lol:

Inderdaat. Zonder 3G volle bak signaal. Met 3G maar zo zo…

”MacBooky”

Overigens moet je dataroaming uit laten staan hoor. En om internet via GPRS ook uit te krijgen schijnt er ergens een instelling te zijn, maar daarvoor lijkt de zoekfunctie mij dan weer geschikt (ook omdat ik het niet weet)emaal i

Als ik dataroaming uit zet, ben ik ook mijn dataverbinding kwijt. Ongeacht GPRS of 3G. In Safari kijg ik dan de melding dat ik dataroaming uit heb staan en die aan moet zetten (mits ik geen wifi heb natuurlijk)… Die moet dus aan om met mijn Vodafone SIM te kunnen internetten…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.