20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    iDavid

3G met normale T mobile inet abbo?

Hallo,

Momenteel heb ik een oude iPhone 2G, met een abonement bij TMobile met onbeperkt internet voor 9 euro.

Op dit forum zei men dat wanneer ik een 3G zou gebruiken icm dit internet abonement ik weinig snelheidsverschil zou merken. Nu heb ik mijn Sim kaart in een 3G iPhone gestopt en haalde volgens mij gewoon 3G snelheid!

Ik kon zelfs YouTube streamen en websites laadde veel sneller.

Haal ik nu gewoon de 3G snelheid? want ik zag wel 3G in het scherm staan…

Nu wil ik dus een 3G iPhone kopen, maar mag deze ook uit de USA zijn? en wat houdt een turbosim in?

bedankt!

Bijdrager
    Nikita

Ik weet niet of je 3G snelheid haalt met dat abonnement, maar het zal in elk geval wel sneller zijn dan de GPRS snelheid… Overigens kan je ‘m in de VS niet meenemen zonder d’r een AT&T abonnement bij af te sluiten, en dan nog heb je d’r een simlock opzitten.

Makkelijker is het om d’r eentje uit België te halen. Kost wat meer, maar dan is ‘ie in elk geval wel helemaal officieel simlock-vrij, en hoef je je ook geen zorgen te maken bij toekomstige softwareupdates. Voorzover de iPhone 3G inmiddels lekker simlock-vrij gemaakt kan worden, daar ben ik niet helemaal meer van op de hoogte.

// EDIT: T-Mobile zegt dat de snelheid van het onbeperkt-voor-een-tientje abonnement 384 / 64 Kb/s is. Bij het iPhone abonnement is het 2048/384 Kbps. Stukje hoger dus. Maar GPRS gaat geloof ik niet hoger dan 128, dus wat dat betreft zit je ineens wel 3x zo snel t.o.v. de eerste iPhone.

Bijdrager
    remixed

Je kan hem wel uit vs halen, maar moet via een aparte weg. Ik heb er 1 uit de vs (3g). hij is dan wel simlocked. Je kan yessim (y3g) gebruiken om hem dan te unlocken, werkt perfect!

Je haalt nu de 3G snelheid, als er bovenin 3G staat.

Bijdrager
    iDavid

Op marktplaats zie ik er een paar uit america. In zweden zijn ze ook simlock vrij te kopen toch?

op ebay staan ze voor 400 euro, kan dat ?

Bijdrager
    Nikita
    ”remixed”

Dat 3G-logo geeft alleen maar aan dat je op het 3G-netwerk zit. T-Mobile knijpt je snelheid af vanwege je abonnement. Het netwerk zelf kan namelijk 3,6 Mbit/s aan op dit moment.

Aan TS: Mocht je een iPhone gaan kopen, ga dat ding dan in godesnaam zelf persoonlijk afhalen, want voor je het weet ben je je geld kwijt en een baksteen rijker… De vraag is zo groot dat het een makkelijk item is voor oplichters.

Bijdrager
    iDavid
    ”Nikita”
    ”remixed”

Dat 3G-logo geeft alleen maar aan dat je op het 3G-netwerk zit. T-Mobile knijpt je snelheid af vanwege je abonnement. Het netwerk zelf kan namelijk 3,6 Mbit/s aan op dit moment.

Aan TS: Mocht je een iPhone gaan kopen, ga dat ding dan in godesnaam zelf persoonlijk afhalen, want voor je het weet ben je je geld kwijt en een baksteen rijker… De vraag is zo groot dat het een makkelijk item is voor oplichters.

tuurlijk, ik ga daar heen met een stiletto in me zak. zowiezo. Maar hoe zit het met de garantie, wanneer heb je gewoon garantie, en wanneer niet?

Bijdrager
    Nikita

Zowel Apple in NL als T-Mobile geven alleen garantie op iPhones die je hebt gekocht samen met een T-Mobile NL abonnement. Dus qua garantie… Die heb je eigelijk niet. Zeker niet als ‘ie onofficieel simlock-vrij gemaakt is.

Oja, zorg er ook voor dat je dat ding volledig kan testen voordat je ‘m daadwerkelijk koopt (dus internetten, bellen, GPS, sms, speel wat met de App Store, muziek, filmpjes, dat soort dingen…).

Bijdrager
    iDavid
    ”Nikita”

Zowel Apple in NL als T-Mobile geven alleen garantie op iPhones die je hebt gekocht samen met een T-Mobile NL abonnement. Dus qua garantie… Die heb je eigelijk niet. Zeker niet als ‘ie onofficieel simlock-vrij gemaakt is.

Oja, zorg er ook voor dat je dat ding volledig kan testen voordat je ‘m daadwerkelijk koopt (dus internetten, bellen, GPS, sms, speel wat met de App Store, muziek, filmpjes, dat soort dingen…).

Ook als hij nog nieuw in de doos zit?

ennee.. er zit vaak gewoon een bon bij als hij in belgie is gekocht. Dan kan ik toch gewoon naar belgie gaan en langs die winkel waar hij gekocht is voor mijn garantie?

Bijdrager
    Nikita

Nieuw in doos zegt niet dat het ongebruikt is. Daar zijn genoeg trucs voor… Tenzij je ‘m bij een officieel verkooppunt koopt.

En ja, met de bon uit België heb je in België natuurlijk gewoon garantie. Alleen hier in NL gaan ze moeilijk doen, ondanks dat de garantie op bijvoorbeeld iPods wel wereldwijd geldt… Maar dan moet je natuurlijk wel een bon erbij hebben; alleen de melding dat ‘ie uit België komt, heb je weinig aan als het op garantie aankomt. Geen bon = geen garantie.

Bijdrager
    iDavid
    ”Nikita”

Nieuw in doos zegt niet dat het ongebruikt is. Daar zijn genoeg trucs voor… Tenzij je ‘m bij een officieel verkooppunt koopt.

En ja, met de bon uit België heb je in België natuurlijk gewoon garantie. Alleen hier in NL gaan ze moeilijk doen, ondanks dat de garantie op bijvoorbeeld iPods wel wereldwijd geldt… Maar dan moet je natuurlijk wel een bon erbij hebben; alleen de melding dat ‘ie uit België komt, heb je weinig aan als het op garantie aankomt. Geen bon = geen garantie.

dus als ik met die bon uit belgie opbel dat mijn iPhone niet meer aan gaat, kunnen ze me wel helpen?

Bijdrager
    Nikita

Geen idee, daar kan ik niks over zeggen…

Bijdrager
    robindonne

Ik heb de mijne voor een kleine 400 euro ex btw hier in Nl aangeschaft.

Een xsim erbij en je bent klaar.

Ben geen handelaar maar ik stond versteld dat ze voor deze prijs verkocht

Bijdrager
    iDavid
    ”robindonne”

Ik heb de mijne voor een kleine 400 euro ex btw hier in Nl aangeschaft.

Een xsim erbij en je bent klaar.

Ben geen handelaar maar ik stond versteld dat ze voor deze prijs verkocht

waaro? 8 of 16gb?

Bijdrager
    robindonne

8 gb

Bijdrager
    Taconew

Ik had voorheen een iPhone 2G met een tmobile abonnement met webnwalk, snelheid GPRS:”dramatisch..”.
    Inmiddels heb ik sinds een week of 3 een nieuwe 16gb 3G gekregen bij verleninging abonnement met voorlopig mijn oude abonnement kaartje er in (nieuwe gaat pas begin december in) maar ondanks de vermelding 3G bovenin is de snelheid van het internet nog net zo snel als vroegah met ons 56k inbel modempjuh.

Verder een leuk toestel.

Bijdrager
    iDavid
    ”Taconew”

Ik had voorheen een iPhone 2G met een tmobile abonnement met webnwalk, snelheid GPRS:”dramatisch..”.
    Inmiddels heb ik sinds een week of 3 een nieuwe 16gb 3G gekregen bij verleninging abonnement met voorlopig mijn oude abonnement kaartje er in (nieuwe gaat pas begin december in) maar ondanks de vermelding 3G bovenin is de snelheid van het internet nog net zo snel als vroegah met ons 56k inbel modempjuh.

Verder een leuk toestel.

Oke, dus jij hebt Web ’n Walk net als ik, en je bent tevreden met de snelheid? Kan je ook Youtube streamen?

Bijdrager
    Taconew

Ik heb idd webnwalk, vorige week was dit nog het internet totaal abonnement (dat is echt vele malen langzamer als webnwalk, maar na een tip van Napsju kosteloos om laten zetten). De snelheid is wel ok, meer dan ok wil ik de snelheid niet bestempelen omdat het gewoon echt niet te vergelijken is met een internet verbinding thuis (is ook meer dan logisch, maar stiekem doet iedereen dat wel). Binnenhalen van email gaat goed, weather widget bekijken gaat ook goed en een internet pagina raadplegen wanneer je even niets te doen hebt is wel te doen, maar echt vlot surfen werkt niet.

Bijdrager
    iDavid
    ”Taconew”

Ik heb idd webnwalk, vorige week was dit nog het internet totaal abonnement (dat is echt vele malen langzamer als webnwalk, maar na een tip van Napsju kosteloos om laten zetten). De snelheid is wel ok, meer dan ok wil ik de snelheid niet bestempelen omdat het gewoon echt niet te vergelijken is met een internet verbinding thuis (is ook meer dan logisch, maar stiekem doet iedereen dat wel). Binnenhalen van email gaat goed, weather widget bekijken gaat ook goed en een internet pagina raadplegen wanneer je even niets te doen hebt is wel te doen, maar echt vlot surfen werkt niet.

maar nu heeft die iPhone GPRS, kan ik/jij daar gewoon gebruik van maken?

Bijdrager
    Taconew

Jep, zonder problemen. Zojuist even getest of het mogelijk is om een filmpje van Youtube te laden, dit ging goed (met 3G logo op scherm), laden duurt redelijk lang, maar daarna zonder bibberen.

Bijdrager
    iDavid
    ”Taconew”

Jep, zonder problemen. Zojuist even getest of het mogelijk is om een filmpje van Youtube te laden, dit ging goed (met 3G logo op scherm), laden duurt redelijk lang, maar daarna zonder bibberen.

redelijk lang? bij mij duurt het laden 10sec ofzo en daarna heeft ie ook een buffer van 15 sec.

maar GPS werkt gewoon?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.