4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

3e partitie voor windows en mac

Als eerste wil ik geen antwoorden van zoek even verder etc…. want dat heb ik genoeg gedaan, er zijn 512 resultaten alleen maar over bootcamp als je zoekt op partitioneren op dit forum en ik ben niet van plan om 512 topics door te nemen om mijn vraag op te zoeken omdat iedereen zo nodig een nieuw topic aan moest maken voor hun bootcamp vragen

Ik heb in het verleden op een oude iMac intel bootcamp geinstalleerd. Hier had ik een derde partitie aangemaakt voor het uitwisselen van bestanden tussen Mac OS X en Windows. Dit heb ik gedaan toen ik al een paar weken Windows en Mac OS X op mijn machine had staan. Alleen nu weet ik niet meer of ik dit op de commandline heb gedaan in Mac OS X of vanuit windows… Ik wil graag mijn data behouden net zoals ik het al eerder heb gedaan… weet iemand hoe dit moet?

Bijdrager
    J.

in windows zijn er genoeg programma’s die dat simpel kunnen doen, denk ik eventjes aan partition magic of iets in die aard. Vanuit os x ken ik er eigelijk geen enkel.

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

bedankt maar ik krijg vanuit partition magic direct bij het opstarten de melding init failed: Error 117. Partition’s drive letter cannot be found. Ik denk dat dit er mee te maken heeft dat de Mac OS X partitie niet herkend wordt door windows en hierdoor ook geen drive letter aan verbonden is.

Bijdrager
    JeePee

Er zijn wel degelijk programma’s voor. Zoek op het woord partition op MacUpdate.com en Versiontracker.com en je komt uit bij iPartition, VolumeWorks en DiskStudio. Ikzelf gebruik het meest DiskStudio, maar deze is nog niet in staat om partities te laten krimpen of groeien.

Je moet jezelf afvragen of het het geld waard is om voor die ene keer zo’n programma te kopen. In alle gevallen is een externe schijf met een recente backup of kloon aan te bevelen en als je die toch al hebt, dan kun je haast net zo goed de boel met Schijfhulpprogramma partitioneren en daarna de boel weer terugzetten. Het is alleen wat omslachtiger en het kost wat meer tijd dan bovengenoemde programma’s, maar het is wel gratis.:D

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.