5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    vanWoods

3d Studio Max in flash mx

Is het mogelijk om afbeeldingen vanuit 3d studiomax in flash te importeren?! En dan het liefste vrijstaand?!

Waarschijnlijk wordt het dan een bitmap of kan je het ook als vectorbestand importeren?!

Alvast bedankt!

Bijdrager
    draaischaap

Zonder extra plug-in in 3DS Max gaat je dat als vectorbestand niet lukken. Wel kun je in 3DS Max je gerenderde plaatje opslaan als 32-bits .tga. Dan heeft het plaatje een alpha-kanaal die precies de uitsnede heeft van het gerenderde object.

Of Flash daar ook wat mee kan weet ik eerlijk gezegd niet, maar daar ga ik wel van uit.

Voor renderen naar een vector-bestand (ook .swf) zou je eens kunnen kijken naar het programma Swift 3D:
    http://www.erain.com/

Bijdrager
    vanWoods

Ik zie ook net pas dat 3d max niet voor de mac is!!

Kan ik die bestanden dan uberhaupt wel openen op een mac met een ander 3d programma!!

Of kan ik ze dus zoals jij zei met swift 3d openen voor de MAC?!

Bijdrager
    draaischaap

Je kunt op de PC in 3DS Max exporteren naar het .3ds formaat. Die kun je openen in Swift 3D (op de Mac).

Elk 3D-programma dat .3ds kan exporteren (redelijk standaard) kun je gebruiken in combinatie met Swift 3D, maar ook in Swift 3D zelf kun je modelleren.

Misschien kun je ook andere formaten lezen met Swift 3D. Weet ik niet. Mag je fijn zelf uit gaan zoeken:)

edit: Het native bestandsformaat van 3DS Max is .max
    Daar kun je inderdaad in andere 3D programma’s weinig tot niets mee. Je zult moeten exporteren.

Bijdrager
    vanWoods

thnx ik ga dat is ff uitzoeken!!!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.